Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
Jag har. Dubbade General Grabber AT2 255/65-16
fälgar finns också
TobiasR380 som gått 33.000 såld, de andra två finns kvar.
TVi ska försöka komma dit med två defender 90
/TobiasIntressant. Jag gör tvärt om. Har delarna du behöver inkl växellådor, om du inte redan skaffat.
Jag tror varvtalsgivaren sitter i svänghjulskåpan, so du måste byta, så då kan du inte köra med EDC. Men kolla så det är som jag säger, jag kan ha fel.
I så fall är det byte av insprutningspump som gäller, eller trolla fram annat fäste för varvtalsgivaren.T
Såld!
Stiligt!
TBra jobbat!
Skönt att det gick så bra som det gick!
TVilka packningar?
Om du kan få loss turbon och sen få isär den kan du byta till en ny ”insats”, ”Cartridge” eller ”CHRA” på engelska.
Kan köpas för en dryg tusing, eller så kköper du en upphottad när du ändå håller på:
http://www.turborebuild.co.uk/webshop/prod_5481949-Uprated-Billet-Hybrid-Turbo-CHRA-Core-452055-Land-Rover-Defender-Discovery-Turbocharger-Cartridge.htmlFina grejer!
T
Japp!
Utanför Södertälje
Tobias
070 202 sextitre 70År på def? Spec?
Färgmarkeringar på fjädrarna?
Annat sätt att identifiera vilka fjädrar du har framför dig?
Antal varv?
Tjocklek på tråden?Färgmärkning t.ex. blått och grönt streck. Ska vara två streck, men ibland i samma färg.
Bak, t.ex blå/röd eller gul/vit.Kan vara olika märkning på alla fyra.
T
Kopparbrickan tätar väl mer mot förbränningstryck. Om det kommer diesel där så måste det läcka ut ovanför kopparbrickan. Lyft upp spridaren, den är ihopskruvad. Det kan hända att den spruckit.
Jag kan ha beg spridare.
T
Man kan ju alltid byta till mekainsk pump.
Eller sälja bilen billigt till mig! ;-p
Tobias
Möjligen/Troligen intresserad av:
Fotsteg bak till Defender: 200:-
Monoflex höjdjusteringsplatta: 500:-
Hylsa, 52mm: 50:-
2 st jate rings: 50:-
20 st hjulmuttrar Defender/Tobias
070 202 63 70Följa kablarna från TPS till ECU. Alla OK? Ev. koppla förbi?
Kontakten in i ECU?
ECU?
/TDu BORDE kunna byta diffhuset till ett nyare med 24-splines och 3.54-utväxling.
Alternativer är ju att byta hela axelröret mot ett nyare, men då måste du ju svetsa om från spiralfjädrar till bladfjädrar, men då får du skivbromsar om axeln är tillräckligt ny. Kanske inget du vill ha om det fortfarande är trummor fram…Byter du utväxling bak borde du byta fram också, men passar det bak borde det passa fram också…
Kräver mer efterforskning, för jag är inte säker, bara kill-säker…
- FörfattareInlägg