Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
På td5 kan släng under servopump nöta möte motorblock, det är trång där, och släpa ute fluid.
Det är samma fluid behållare till ACE.
Mvh Jim P 126- Det här svaret redigerades för 2 år, 10 månader sedan av .
Du behöva bara en stor torx at lossna monterings plåt
farthållare, kontrol ligger i data tror jag om kabel finns.
Jim P
- Det här svaret redigerades för 2 år, 11 månader sedan av .
Hej Sten,
vad ha ni för bilen 90 110 eller HCpu ?mvh JimP 126
- Det här svaret redigerades för 3 år, 5 månader sedan av .
Hej Peter,
Va inte oroligt för bilprovning det finns inte krav på tänd baklampa nu, titta på alla nya EU bilar med LED DRL (daytime running lamps) fram dom ha inte tänd lampa bak.
Det är troligen kvar från när Sverige gick från varsellampa till halvljus på 70 talet.
Din MOD 110 lampor tänd bara med motor igång inte med bara tändning på. så troligen styrning kom fram generator, kolla på främmande tråd vid generator. Eller till en koppling i din lampa box till halvljus kontakt.
Det kan finnas tråd till lampa omkoppla vid ratten om ni vill modernisera, ock slippa stora boxen.
Jag monterad LED DRL aldrig svaga batteri på vinter nu. Dim Dip va en UK fix kom vid sent 80 talet bara UK.Jim P 126
Hej Matti,
Krockudda är mycket känslig för spänning nivå. Kolla batteri terminals för oxider även under klammer. Och kolla batteriladdning och jordning det kanske hjälpa.Mvh Jim P 126
Hej Frederick, ett nytt filter hus ka vara en lösning finns på Volvo Penta.
Jim P
ps.
1. frisk laddat batteri.
2. kolla alla glödstift fungera.
3. Pumpa diesel vid mätare pump och fyll injektorpump
4. Öppna injektormätning vid injektor och rotera motor. på värja injektor i tur ordning, en i taget. (Kolla at bränsle finns)
5. Glödda 30 sekund och starta motor.
6. Kolla att det inte läcka vid din filter hus.- Det här svaret redigerades för 4 år sedan av .
- Det här svaret redigerades för 4 år sedan av .
Hej Douglas,
firma som heter Dingocroft i England ha ”oil pressure switch” till series 1+2 £4 kolla med dom om din gänga stämma. (Bara generic bild)
Dom ha en annan till reservdels nummer. 505152 3/8×20 BSF metric finns bara på 80 talet
På 50 talet va nästan alla UK bilen monterad med el kontakt. ofta Lucas sen UnipartMvh Jim P.
- Det här svaret redigerades för 4 år sedan av .
Hej Åke ,
hälften av din” rätt glapp” kund vara en trög fram axel, låg däck tryck, över storlek fram däck, hjul, kan ge trög styrning. Lifta fram axel och kolla va glappet finns.
Mvh Jim P 126Hej Mark
Ditt problem med efter knall kan vara ett problem med tändning när ni slappa gas pedal överblivet bränsle explodera i avgas rör.
Det är vänligt med trimmad motor vid fram vriden tändningen.
Kolla alla tänd stift här rätt och samma färg, markera nuvarande inställning och prova fördröja tändning några grader.
Så klart det kan vara värre med tändning och fördelardosa, men börja med det enkel.Mvh Jim P 126
Jim Phillips
# 126Hej Nils, kan det vara type 80
”Brake servo part number NRC4772 is for Land Rover Defenders without ABS fitted up to 1991.
Non return valve aperture is at the top left and is 276mm – Type 80.”mvh Jim P
ps. google NRC4772 för bild
Hej Björn, jag ha en mutter Mr. G om det behövs, bilen är tillfället avställd i väntan på autoväxel låda olja.
Mvh Jim pTidigare när jag kört forum, på mitt kontors data (windows 10 och telia ADSL) hade jag problem med att logga in och behålla inloggning, det krävd uppdatering knappen värja skärm byte.
Men jag ha nyligen byte till slow fiber och alla inloggnings problem ha försvunne.
Vid framtidens forums test, det kanske hjälpa at köra test på en slö uppkoppling.?Tack på forum Jim P 126.
- Det här svaret redigerades för 5 år, 2 månader sedan av .
Det blir bra, vad tel. nr. har du, så jag kan SMS adress.
Mvh Jim P.
Hej Robert,
jag tror min OBD (lynx) klara Discovery II ABS fel avläsning, det finns i Sparreholm.
Mvh Jim P 126
- FörfattareInlägg