Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
Jag tänkte använda VOSS 2s hydraulkopplingar och i deras monterings manual står det uttryckligen att RÖRKAP eller vinkelslip inte får användas…….
Dessutom skall det användas ”sleves” (insats som förstärker röret) på tunna rör. Har inga sådana men skall försöka få fatt i dem.
Fortfarande fundersam över hur man bäst gör själva kapningen utan att få skräp i systemet.
Det nya röret går ju bra att blåsa ur men värre med det befintliga.
Problemet löst. Efter uppgradering av mjukvaran i Nanocom får jag en mera trovärdig felkod.
Visade sig vara höger bak abs givare som var trasig. Hittade ny ABS givare på Mekster och slog till på en reservare till fram också eftersom det då blev gratis frakt. 400kr för 2 givare med frakt!
Då var det fixat, efter samtal med besiktnings ingenjören var det klart att det går bra att fylla i intyget själv. Besiktnings mannen skrämde upp mig i onödan där. Gjorde enligt Edfors instruktion och fick beröm av besiktnings ingenjören. Det var mkt bättre än de som verkstäderna gör och han var väldigt intresserad av hur jag gjort. Jag valde att sätta mitt chassinr på vänster sida främre hjulhus eftersom det kanske skall svetsas bak senare. Detta var ok eftersom bilen är äldre än -05. Annars SKA chassinr sitta på höger sida men där är det för många rör i vägen. Kostnaden för regbesiktningen blev 800 kr.
Enligt bilprovaren på Dekra fick jag inte göra det själv och han fick inte rekommendera någon som får.
Jag ringde Bilprovningen för att fråga. De kunde inte svara. De var dock mkt ödmjuka men det hjälper ju inte mig.
Skickade frågan till Dekras ingenjör då det inte går att ringa honom.
Vi får se vad som händer.
mvh patrik
Tack Rolf, men det måste vara en firma som skriver ett intyg med stämpel osv.
Annars klarar jag själva stämplingen själv.
Bäst om jag gjort det själv innan besiktning, men nu har jag klantat mig så då får jag stå mitt kast.
Fick ett pris på en av de största verkstäderna i Solna på 1800kr, verkar vettigt, men blir det bra?
mvh patrik
- FörfattareInlägg