- Detta ämne har 0 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2018-06-14 22:32 av .
Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum › TEKNIK › Serie I, II & III › Serie III (1971-1982) › Vindrutespolare
Vet inte om jag skriver på rätt ställe men har köpt en -69:a enl. papperna men jag tycker mycket av inredning mm ser ut att komma från en -82:a. Detta är min första LR och har förstått att det blir så ibland när man har att göra med bilar med ram. Nåja, nog om det. Har problem med vindrutespolningen där tidigare ägare monterat pumpen upp och ner så vattnet som passerade igenom har runnit ner i elmotorn så den har rostat fast. Han har nog trott att problemet varit i vippbrytaren då den har knäckts. Tittade i reperationshandboken och där ser det ut som att det är ett vred som reglerar hastigheten på torkarna och när man trycker på det så ska det komma vatten. Letade efter reservdel och då var det den enda typen jag hittade. I min bil sitter det en brytare närmast dörren som reglerar torkarna i två hastigheter och sen sitter det återfjädrande vippbrytare närmast ratten som styr vattnet. Ska det se ut som på min eller är det nåt hemmabygge?
This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.