Forum › ALLMÄNT › Övrigt snack › vad fixade du i dag på din LR?
- Detta ämne har 475 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 2017-11-13 18:25 av .
- FörfattareInlägg
- 2011-07-31 kl. 21:07 #20162
[Originally posted by Morris Wilks]
Palle skrev:Ny styrdämpare och skydd till diffarna.Ser fram mot att kolla skydden på lördag i Rimbo.
Speciellt det fram.
Men även det du förhoppningsvis har med.2011-07-31 kl. 23:14 #20163[Originally posted by Palle]
Morris Wilks skrev:Palle skrev:Ny styrdämpare och skydd till diffarna.Men även det du förhoppningsvis har med.
Står i en låda i vardagsrummet, så den kommer med
2011-08-01 kl. 06:28 #20164[Originally posted by Morris Wilks]
Palle skrev:Morris Wilks skrev:Palle skrev:Ny styrdämpare och skydd till diffarna.Men även det du förhoppningsvis har med.
Står i en låda i vardagsrummet, så den kommer med
2011-08-12 kl. 17:51 #20165[Originally posted by Robert]
Bytte nedre bakluckan på den gula!
2011-08-12 kl. 19:40 #20166[Originally posted by Morris Wilks]
Förberett Stormen för att släpa rallybilar i morgon.
Undrar om man ska ta en och en eller om man får dra flera samtidigt.
Har ju flera stroppar.2011-08-12 kl. 20:02 #20167[Originally posted by Larzon]
monterat snorkel, huvlås, diffskydd, styrstagsskydd, koner samt 2" höjning är ju gjort, som skall göras i helgen är montera nyrenoverad tank, avgassystemet skall fixas, framvagn nya lager, sprintar i swivel, leder mm ….. 18 aug är nära nu, oljebyte och filterbyte skall till ed. Lådor och diffar skall ha lite påfyllning/byte o.s.v…..
lite är gjort lite är kvar
2011-08-12 kl. 20:26 #20168[Originally posted by kinle]
Fan nu går det bra Gunnar
2011-08-12 kl. 20:36 #20169[Originally posted by Larzon]
kinle skrev:Fan nu går det bra GunnarJäpp, ser fram mot att ha Gulingen på vägen igen
2011-08-12 kl. 21:18 #20170[Originally posted by #2183 Becker]
Morris Wilks skrev:Förberett Stormen för att släpa rallybilar i morgon.
Undrar om man ska ta en och en eller om man får dra flera samtidigt.
Har ju flera stroppar.Tro mig, jag har provat, mer än en rallybil bakom Land Rovern är inge bra…. Bilen i mitten genar väldigt mycket i kurvorna
Men många stroppar är bra när man ska nå ut till en bil som ligger långt utanför banan.
Dra försiktigt!2011-08-12 kl. 21:48 #20171[Originally posted by dorre]
Min lilla lady Mary Jane fick påfyllning av växellådsolja idag. Det tog sin lilla tid för en ovan mekare och landyägare som jag. Vart tvungna att tillverka ett specialverktyg till påfyllningspluggen. Tog två stora hylsor varav den ena lades i den andra större med fyrkantiga hålet utåt på båda. Svetsade ihop och voila så hade vi en fyrkantig hylsa som passade perfekt(nåja) på pluggen.
Sedan tillverkade jag en egen påfyllningsslang. En liten PET-flaska vars lock gjordes hål där jag tejpade fast en slang med eltejp. Eltejp fäster för övrigt inte särskilt bra på oljiga ytor och inte jättemycket tätt märkte jag :p PET-flaskan delades på mitten och blev en tratt vari det hälldes olja. Det tog ett tag. Fick i en och en halv liter olja :s läckt ut en del där.2011-08-13 kl. 05:13 #20172[Originally posted by Morris Wilks]
Ja ännu har jag inte hunnit göra något på Stormen.
Men strax ska jag ut och modda "saftblandaren" så den passar Stormen.
F n är den anpassad till Samuraien.
Alltid spännande när man måste göra något under tidspress, men inte vet hur.
Magnetfäste är uteslutet av kända skäl.
Men det löser sig.
Sen gäller det att liggai depån och lurpassa på rallybilar som behöver hjälp, som katten utanför mushålet.2011-08-13 kl. 06:23 #20173[Originally posted by Morris Wilks]
Fäste för "saftblandaren" klart.
Vad skulle man göra utan lilla skrotupplaget, MIG:en, tigersågen och Biltemas snabbtorkande zinksprej.2011-08-13 kl. 17:27 #20174[Originally posted by Morris Wilks]
Bidde ingen rallybilsbogsering för min del.
Vi var ju 2 bilar.
Jag var backup.
"Ettan" tog själv hand om de tre som behövde "åka snöre".
Lite snöpligt.2011-08-13 kl. 18:07 #20175[Originally posted by Larzon]
Tankmontage idag …. trodde jag ja ….
Skulle först sätta dit ett par Jaderings bak och då skulle dragets inre bult loss, fastrostad, med våld gick det inte heller… vinkelkap gick det bra med, då där bakom dragets platta hittade jag det enda rosthål i hela ramen på gulingen, lagat sen skulle nedre öglorna tillverkas på nytt då tog svetstråden slut, men jag har iaf fått dit fram och returledning till tanken så imorgon köpa tråd sen svetsa klart sen i med tank på med drag och dragöglorna!!
2011-08-14 kl. 12:34 #20176[Originally posted by jägaren]
Byte av pbox och justering av bromsar nödvändigt lyx på söndagarna när pro är ute och åker
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.