Forum › ALLMÄNT › Övrigt snack › vad fixade du i dag på din LR?
- Detta ämne har 475 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 2017-11-13 18:25 av .
- FörfattareInlägg
- 2011-05-28 kl. 17:02 #20117
[Originally posted by Pellson]
Har bytt stötdämpare, skivor och belägg runt om på Discon. Dessutom ett ok. Ny magnetventil till wastegaten är också monterad liksom nya o-ringar i bränslekylarens vattenanslutningar.
Nu går den sådär silkesmjukt som den skall och känns hälften så tung som den är med sina lättrampade bromsar. Behagligt värre, och redo för relocation.
2011-06-16 kl. 11:46 #20118[Originally posted by våfflan]
Iad eller igårkväll låg jag på en regnig parkering och demonterade det sista av mitt avgassystem som "försvann" inna ålandshelgen med O.A.S NNu var leveransen hemma i svedala så sagt o gjort under bilen.
Lite 5-56 är bra… men räcker inte till på totalrostade skruvar vid grenrörets slut… fram med bågfil… blött på marken ont om utrymme… bortaMen nu då? Börja borra med en batteriborrmaskin !!! Först en liten 3mm borr ah´j som f-n den gick av! Som tur när den skulle bryta igenom ! Sedan en större borr. Sedan var det de andra skruve/hålet kvar…iinget batteri tjena! ladda lite i motorvärmarutaget medans man städar ut lite barr o annat natur som kommit in i bilen! Borra mer o borra mer! Sedan var det dags att lägga allt på plats för planera om det passar. 72 gbp är bra pris och en vecka leveranstid är bättre än 3500 och två veckors lev tid hos lokala resdelarn! Sedan var det bara att hänga llt med lite stripes och remmmar så såg de ut att passa. Skruva fast o fästa gumin !!! Ops bara ett gummi kvar efter div övertygelser om att de ska gå!! Nu så sitter det med div värmebeständiga sripes istället!!! Hoppas det håller ett tag tills det kommer bättre lösning.. Men oj va tyst de blev istället för att kör amed "raka rör" !!! saknar mullret av min V8 …
Men men ny är min Disco-96 tyst o framförandeklar igen… Syns. Ikväll är det fika kväll i Fasta.
2011-06-16 kl. 11:46 #20119[Originally posted by våfflan]
Iad eller igårkväll låg jag på en regnig parkering och demonterade det sista av mitt avgassystem som "försvann" inna ålandshelgen med O.A.S NNu var leveransen hemma i svedala så sagt o gjort under bilen.
Lite 5-56 är bra… men räcker inte till på totalrostade skruvar vid grenrörets slut… fram med bågfil… blött på marken ont om utrymme… bortaMen nu då? Börja borra med en batteriborrmaskin !!! Först en liten 3mm borr ah´j som f-n den gick av! Som tur när den skulle bryta igenom ! Sedan en större borr. Sedan var det de andra skruve/hålet kvar…iinget batteri tjena! ladda lite i motorvärmarutaget medans man städar ut lite barr o annat natur som kommit in i bilen! Borra mer o borra mer! Sedan var det dags att lägga allt på plats för planera om det passar. 72 gbp är bra pris och en vecka leveranstid är bättre än 3500 och två veckors lev tid hos lokala resdelarn! Sedan var det bara att hänga llt med lite stripes och remmmar så såg de ut att passa. Skruva fast o fästa gumin !!! Ops bara ett gummi kvar efter div övertygelser om att de ska gå!! Nu så sitter det med div värmebeständiga sripes istället!!! Hoppas det håller ett tag tills det kommer bättre lösning.. Men oj va tyst de blev istället för att kör amed "raka rör" !!! saknar mullret av min V8 …
Men men ny är min Disco-96 tyst o framförandeklar igen… Syns. Ikväll är det fika kväll i Fasta.
2011-06-16 kl. 15:37 #20120[Originally posted by Morris Wilks]
Inhandlade 4 st större reservhjul till Stormen.
Ett av dem är monterat bak.
De tre övriga är utannonserade(se säljes).
2011-06-22 kl. 06:09 #20121[Originally posted by senihol]
Det blev en liten provtryckning och påfyllning av AC-systemet. Mitt kondensorbyte fungerade ypperligt, så nu är det svalt och skönt i Discon igen även om solen skiner
2011-06-22 kl. 12:10 #20122[Originally posted by Pellson]
En morgon för en vecka (styvt) sedan så satt Discon på röfven som en hungrig labrador retriever när jag kom ut till den på morgonen. Dock reste hon fint på sig när jag drog igång men jag beställde nya bälgar från Arnotts för säkerhets skull.
Arnott lyckades leverera på fyra (4) dygn!! Det lyckades däremot inte jag svara upp till, men härom dagen bytte jag bälgarna bara för att finna att läckaget låg i luftslangen till höger bälg. Efter lite mätande och funderande så köpte jag fyra meter vanlig pneumatiksnikslang hos den lokala slangnasaren med rätt ytterdimension och monterade tre meter av den igår. Och idag ser det bra ut.Det kommer en mer noggrann beskrivning inklusive bilder av bälg- och slangbyte för inlemmande i den generella FAQ-basen här på siten vad det lider.
2011-06-22 kl. 14:47 #20123[Originally posted by Robert]
Bytt till 85:ans ratt i 76:an, läderklädd och med betydligt fetare grepp.
Klar förbättring!2011-06-23 kl. 16:13 #20124[Originally posted by Robert]
Fyllt på olja i styrsnäckan på gulingen samt justerat ner glappet lite.
2011-06-23 kl. 18:19 #20125[Originally posted by #2183 Becker]
10.000 mila service.
Eller ja… jag gjorde ju inte så mycket…. Jag pratade mest hål i huvet på Johans kollega
Tur för dig Johan att du har semester och ligger på sofflocket
Är det bara jag som tycker att efter service eller efter en tur i skogen, så går bilen alltid så mycket bättre
2011-06-23 kl. 18:30 #20126[Originally posted by Larzon]
….. inte gjort ett skit!
Motorn kommer nog nästa vecka först! (säger dom)
2011-06-23 kl. 21:19 #20127[Originally posted by kinle]
Larzon skrev:….. inte gjort ett skit!Visst e det skönt att bara slappa
2011-06-24 kl. 07:41 #20128[Originally posted by Morris Wilks]
Var ute i garaget och sorterade alla demonterade delar och märkte upp dem.
Skruvar, muttrar och brickor och andra småsaker i små genomskinliga plastpåsar med text på.
Har alltid gjort så med alla bilars demonterade delar.
Bra vid ev försäljning.
En fobi?2011-06-26 kl. 13:02 #20129[Originally posted by Torslund]
Tja, varje ngång man använder den så gör man nästan nått. Men just idag, rev ur höger fram drivaxel bara för att kolla hur knuten är. Man kan ju aldrig veta på en beg bil vad som är ok. Men den var helt ok, chansar att vänster också är ok. När det ändå var i sär så satte jag dit en ny packbox.
Sen i brist på annat så böt jag filter och olja, målade tanklocket.
Och än en gång slåss man av hur genomtänkt bilen är. Ta ur drivaxerl fram går på ett litet kick. Och verktygen som behövs är ju bara ett fälgkors och en hylsa till nav och bromsskölds muttrarna, en tång för at ta ur saxpinen, en skiftnyckel till centrum muttarna. Inte mer verktyg än vad man får ner i ena fickan.2011-06-26 kl. 15:17 #20130[Originally posted by Robert]
Bytt ut baksätet med plastklädsel i 73:an mot 85:ans betydligt trevligare tygklädda, nu matchar det dessutom framstolarna!
2011-06-26 kl. 19:16 #20131[Originally posted by JohanE]
#2183 Becker skrev:10.000 mila service.Eller ja… jag gjorde ju inte så mycket…. Jag pratade mest hål i huvet på Johans kollega
Tur för dig Johan att du har semester och ligger på sofflocket
Jo man ser ju till att ha semester när dom "jobbiga" kunderna kommer
Tur att jag har fullt förtroende för min kollega
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.