- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2018-04-27 23:11 av .
Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum › TEKNIK › Ninety, OneTen & Defender › Defender (1990-1998) 200tdi, 300tdi, 3.9L V8 › Turbofördröjning/Turbolag
Jag har haft 3st. LR med 300 TDI motorn. Nuvarande Defender, en tidigare Defender, samt en Discovery 1. Samtliga dessa har enligt mig haft dåligt bottenvrid. Under c:a 1500 varv händer det knappt något. Vid nämnda varvtal kommer det en l knuff, och sedan tar det sig riktigt bra. Finns det något att göra åt saken? Det finns ju trots allt bensinare i samma effektklass som har betydligt mer ”pjäxa” i bottenregistret. Någon som har något förslag eller tips är välkommen . Gissningar undanbedes, det ska vara egna erfarenheter som gäller.
mvh. Ray.S. nr. 86
Hej Ray.
Pricipen ”Mer sås mer kräm” är universiell. Öka diselflöde genom att justera/byta styr plunger i pump samt justera förspänning på denna. Googla Boost Pin och Boost Ring så får du upp video på lite alltternativ.
Sen en variabel turbo och större IC sen kan du pjäxa så mycket man kan med en 300. 😉
//
Peter #5671
This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.