TC-problem efter framaxelrenovering

Forum TEKNIK Ninety, OneTen & Defender Defender (1999-2006) TD5-Storm, 3.9L V8 TC-problem efter framaxelrenovering

  • Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2020-07-17 21:45 av .
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #68841

    Bytte krombollar, CV-joints och hjullager allt ”by the book”. Vid provkörning i ~20 km/h går TC igång och bilen ”motorbromsar”. Felet upphör efter frirullning och ABS/ TC-lamporna tänts och kopplats ur systemet. Har jag satt sensorerna på olika djup eller har jag förstört någon sensor? Hur djupt ska de sitta?

    #68857
    Peter Hansson
    Deltagare

      De ska sitta ända ner i botten, vanligt på Defender att de kryper ut. Borde inte vara felet på en renoverad axel. Har de nya CV joints tandhjulet för ABS?

      #68873

      Ja då, det är joints med tandhjul. Jag ska prova att trycka ner dem lite till. Det var ju inte helt lätt med nya tätningar i styrtapparna.

    Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.