Start problem

  • Detta ämne har 7 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2015-06-03 11:40 av .
Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #10866
    SLRK Forum
    Administratör

      [Originally posted by hill]

      är det någon som har haft problem med att starta en l 322 med TD 6 motorn, ingen ström på manöver kabeln vid startmotorn, började med start svårigheter ibland men nu startar han inte utan att man lägger på ström själv på manöver plinten på startmotorn.
      Borde ju sitta en givare vid växelväljaren som hindrar start utom vid P eller N läget men hittar ingen i raven.
      Möjligt kabelbrott på manöver kabeln kanske ?

      #10867
      SLRK Forum
      Administratör

        [Originally posted by 5209]

        Jag drabbats av samma fel precis efter jag hade köpt min 2004 Vogue. Bilen var på verkstad för ett broms fel och vägrade att starterefter reparationen. Verkstan (icke Land Rover) fick igång bilen precis som du beskriva men bara en gång. Tjuvstart metoden lyckats att kortsluta ECU till motor management och då var det kört. Ny ECU på Land Rover återförsäljare som kostade multum. Problemet var att start problemet fanns kvar och visades beror på tändningslåset som hade torkat ur och inte alla små kolvar i låshuset flyttade sig när man tryckt i nyckeln. Läser man på olika forum runt världen och det är inget ovanlig problem. Lite WD 40 på nyckeln, trycker den in och ut fler gånger och problemet var löst. Min bil hade stått ganska länge innan jag köpt den och en "recommisioning" behövdas.

        #10868
        SLRK Forum
        Administratör

          [Originally posted by hill]

          Låter logiskt har ström fram men bara med kablarna lossade från startmotorn, ska testa med vbg kontaktspray och kanske jaga rätt på ett nytt lås.

          #10869
          SLRK Forum
          Administratör

            [Originally posted by hill]

            Felet hittat, Ignition barrel switch som sitter längst ner på tändningslåset, glapp i brytarna finns att köpa hos Schmiedemann för 559 kr eller BMW reservdelar 884 kr har ej fått priset från Hedinbil ännu.
            Ganska lätt att byta. Reservdels nummer BMW 61-32-6-901-961 samma nummer hos schmiedemann
            Valeo nr 8363706

            #10870
            SLRK Forum
            Administratör

              [Originally posted by Starberg]

              Skönt att du hittade felet och bra gjort av dig att rapportera om lösningen och reservdelsnummer etc! :)

              #10871
              SLRK Forum
              Administratör

                [Originally posted by hill]

                Hedinbil vill ha 2800 för samma reservdel, dom är inte kloka.

                #10872
                SLRK Forum
                Administratör

                  [Originally posted by Janne]

                  hill skrev:Hedinbil vill ha 2800 för samma reservdel, dom är inte kloka.

                  Men det visste vi ju :lol:

                  #10873
                  SLRK Forum
                  Administratör

                    [Originally posted by 5209]

                    Helt rätt :-(
                    Jag är en som har drabbats
                    T.ex en högtrycks pump till bränselmatning från Hedins ska kosta 8 K för en renoverad och 14K för en ny plus arbete. Standard Bosch delar som jag köpt från England för 4800 kr inklusive frakt.
                    Jag rekommenderar Kenneths Bilservice i Mullsjö.

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.