Forum › TEKNIK › Freelander › Freelander 1 (1997-2006) › Serviceschema FL1 Td4 eller motsvarande?
- Detta ämne har 2 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2015-08-10 08:22 av .
- FörfattareInlägg
- 2015-08-06 kl. 21:36 #13796
[Originally posted by Pellson]
Min hustru har köpt sig en egen LR och jag tänkte serva igenom den som man brukar med nyinköpta begagnade bilar. Med anledning av det, kan nån hjälpa mig med:
– serviceschema
– artikelnummer på de drivremmar som finns på motorn (jag tror det är två, och nån av dem gnisslar)
– tips/artikelnummer på annat som kan vara smart att byta/kolla i det här skedet?Olje/bränsle/luft/kupefilter har jag koll på. Allt annat – enlighten me, please!
2015-08-08 kl. 16:40 #13797[Originally posted by håkan13]
hej.
vet inte hur hjälp du blir av det här… men jo det är 2 remmar. den ena går dock "bara" till ACn… men ganska lätt att komma åt om man tar bort högerhjulet och plastflärpen innanför!!
drivremmen sitter innanför!! och lite halvknölig att komma åt!!
jag beställde remmar här!!
http://www.island-4×4.co.uk/drive-belt- … -4266.html
http://www.island-4×4.co.uk/drive-belt- … -3313.html
håkan.2015-08-10 kl. 08:22 #13799[Originally posted by Pellson]
Tack!
Börjar dessutom via intensiv webbspaning få grepp på en totallista. Inte minst quirky är det föreslagna utbytet av filtret i vevhusventilationen till en helt ny oljeseparering, snodd från BMW:s egna applikationer av M47-motorn.
…och nu kontemplerar vi huruvida vi skall byta VCU "för säkerhets skull" eller inte..
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.