Forum › ALLMÄNT › Din Land Rover › Range Rover classic 1993
- Detta ämne har 83 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2017-05-27 18:45 av .
- FörfattareInlägg
- 2015-01-23 kl. 20:25 #20324
[Originally posted by Ellac]
karlmark skrev:😯 Det blir en ny bil det !
Trevligt med så mycket bilder också !
/IngemarTackar, roligt att det uppskattas!
2015-01-23 kl. 20:32 #203252015-01-24 kl. 20:08 #20326[Originally posted by jsrangerover]
Trevligt projekt! Och vilken passande dragbil till släpet!
2015-01-28 kl. 17:52 #20327[Originally posted by rolle]
Kul att följa ditt "lilla" projekt , brukar bli så där. Jag gjorde liknande med en serie 3 för något år sedan, samtidigt med min RRC, man blev ju gråhårig på kuppen. Idag har man slitit de sista hårtestarna sen jag skaffade min P38:a
Ser med spänning på fortsättningen ditt karosslyft2015-01-29 kl. 22:53 #20328[Originally posted by Ellac]
rolle skrev:Kul att följa ditt "lilla" projekt , brukar bli så där. Jag gjorde liknande med en serie 3 för något år sedan, samtidigt med min RRC, man blev ju gråhårig på kuppen. Idag har man slitit de sista hårtestarna sen jag skaffade min P38:a
Ser med spänning på fortsättningen ditt karosslyftHej Rolle
Jo, det brukar bli så här.. Jag börjat med intentionen att inte överrenovera men
för det mesta går det mer eller mindre fel.Såg ditt svar att fälgarna, jag är intresserad men får be att avvakta ett tag innan
jag bestämmer mig, vill helst hitta 2 st femekrade.2015-01-29 kl. 23:03 #20329[Originally posted by Ellac]
Lite uppdatering, är äntligen klar mer höger bakre innerskärm
/ hundben. Har tagit många timmar att få till, valde pga snålhet
att inte köpa eftermarknads färdiga plåtar. Tog många timmar att pussla ihop det övre
hörnet!Bort med det dåliga, för att få bort allt måste mycket plåt skäras bort för att komma åt att avlägsna
all rost .
Första nya plåtarna:
Nästan klar, sen glömde jag att ta foto på det sista ..2015-02-01 kl. 18:55 #20330[Originally posted by rolle]
Den där lär du aldrig kunna sälja efter en sån renovering Den får gå i arv till efterkommande generationer eller museum Å’ vad beträffar fälgarna så äter de inte bröd där de ligger, men står min bil på cementblock en dag så vet jag var jag ska leta, för jag har sådana femekrade på vintersulorna.
2015-02-02 kl. 13:02 #20331[Originally posted by Ellac]
rolle skrev:Den där lär du aldrig kunna sälja efter en sån renovering Den får gå i arv till efterkommande generationer eller museum Å’ vad beträffar fälgarna så äter de inte bröd där de ligger, men står min bil på cementblock en dag så vet jag var jag ska leta, för jag har sådana femekrade på vintersulorna.Rolle , hur kan jag övertyga dig att sälja de femekrade fälgarna? Kanske något bra bytesförslag, jag har en ny verktygsvagn över , svart 5 kullagrade lådor?
/Carl
2015-02-02 kl. 13:19 #20332[Originally posted by Ellac]
När jag köpte Rangen så sa säljaren att det gjort ett motorbyte på den, till en 4.6 liters motor.. Jag lyssnade väl med halva örat, men den fanns faktiskt ett kvitto från RPI engenering i England på motor , oljepump och Tornado X36 chip.
Igår när jag plockade ut passagerarstolen passade jag på att kolla på motorstyrdonet , och faktiskt , det verkar faktiskt stämma. Någon som har mer historia om min bil? PPA613 i regnummer , verka mest ha gått i Stockholm , motorbytet gjort 2001/02 (okänt var och av vem dock)
2015-02-06 kl. 18:01 #203332015-02-07 kl. 06:58 #20334[Originally posted by Ray.S.]
Jag lyfter på hatten åt det fina arbete du gör!
Med vänlig hälsning. Ray.S.
2015-02-08 kl. 22:03 #20335[Originally posted by Ellac]
Ray.S. skrev:Jag lyfter på hatten åt det fina arbete du gör!Med vänlig hälsning. Ray.S.
Tack Ray !
2015-02-08 kl. 22:09 #203362015-02-10 kl. 23:29 #203372015-02-10 kl. 23:35 #20338 - FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.