- Detta ämne har 2 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2018-03-20 17:18 av .
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum › TEKNIK › Discovery › Discovery I (1989-1998) › Ny Slavcylinder läck rör
Efter inbyggnad av ny slavcylinder och påbörjad luftning, märkte vi att det läcker vid röranslutningen! Jag skruvade dumt nog ur luftnippeln, och är inte säker på att nippeln sitter där den ska? Är de två anslutningarna lika, eller skiljer det på luftning/röranslutning?
/Kent H
Tror det inte spelar någon roll i vilken anslutning luftnippeln sitter, bara den monteras över rörförbindelsen. Kollade på den gamla slaven, och såg ingen skillnad på de 2 anslutningarna.. Vad gäller läckaget från röret, kan det vara från luftnippeln, då vi tryckte in bromsvätskan den vägen.
Ny ”Clutch Master Cylinder ” blir nästa byte, eftersom det inte blir nåt tryck efter slavbyte!!
/Kent H
Bytte clutch master cylinder också, men fick inte till nåt tryck…
Men med sonens luftnings system(B..T.m.), som mha tryckluft suger igenom bromsvätskan, så fick vi till sist (det tog tid!!) ordning på kopplingen.
Ska se om det hjälper på min Serie bil(-82) också…när vädret är lite mildare..
/Kent
This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.