- Detta ämne har 16 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2015-07-13 13:10 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum › TEKNIK › Serie I, II & III › Serie II (1958-1960) › Lycklig ägare till en 109D -59
[Originally posted by DiscoKaj]
Tänkte mest skoja till det lite.
Men byråkratin har inte minskat kring det här med färdskrivare. Huga så illa det kan gå för den som inte gör 200% rätt.
[Originally posted by Pellas]
Projektet stannade av ganska ordentligt.. har nu satt igång igen, blev mer omfattande än vad jag först hade tänkt mig, fan att man inte bara kan fixa det som behövs och skita i små detaljerna.
Motorn är nu startad, går inte på alla cylindrar, kan det bero på luft i systemet eller igensatt spridare? röken är ganska vit tycker jag fast har bara en 300 TDi att jämföra med.
Någon som svetsat i Birmabrighten?
Vilken färg använder ni er av? köpa via Paddock eller lokala färghandlaren? (den lilla kåpan till växellådstunneln skall målas)
Var ramarna svartmålade från fabrik? min ram är svart under lagret med oljedieselgrus, rostbrun där det inte finns något oljedieselgrus närvarande.
Kan någon förklara varför min bil är inreggad i Sverige 01-01-1959 men enligt Land Rover tillverkad i 18-24 Augusti 1959!!
This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.