Luftbälgar l 322

Forum TEKNIK Range Rover Range Rover L322 (2002-2012) Luftbälgar l 322

  • Detta ämne har 7 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2014-12-04 20:43 av .
Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #11104
    SLRK Forum
    Administratör

      [Originally posted by hill]

      Mina bälgar fram gav upp i går och bilen blev en lowrider, men vill tipsa om en Tysk firma som specialicerat sig på
      luftfjädring Miessler Automotive GmbH & Co.KG pris för bälgar fram med 2 års garanti 150 euro st
      Jag betalade för 2 båda fram inkl frakt 3230 kr kommer med UPS till dörren.
      Bara ett litet tips.

      #11105
      SLRK Forum
      Administratör

        [Originally posted by Edfors]

        Tack för tipset :smt023

        http://www.air-suspension-shop.com/Land-Rover

        #11106
        SLRK Forum
        Administratör

          [Originally posted by Jaaacob]

          Oj, bra priser! :D

          #11107
          SLRK Forum
          Administratör

            [Originally posted by hill]

            Jo billigare har jag inte hittat någonstans, Arnott kanske är super men över 8000 spänn för två är i häftigaste laget.
            Börjar bytet idag, ser ut att ta ca 2 tim per sida och inga specialverktyg behövs bara domkraft & pallbockar,
            får bälgarna på onsdag om UPS håller vad dom lovar.
            Fick nya uppdateringar till till min diagnos från RSW ska bli kul att se vad det kan vara för spännande han lyckats få
            in nu.
            Passar på att göra en calibrering av luftfjädringen när jag ändå byter nu.

            #11108
            SLRK Forum
            Administratör

              [Originally posted by Bigrr]

              Hej

              måste passa på att fråga, Hur beter sig L322 när luftfjädringen går sönder ? Har bara erfarenhet från P38 där minsta lilla gupp kändes som om bilen skulle gå sönder när inte fjädrarna funka. Går det att kör L322 eller blir man stående vid vägkanten ?

              Stefan

              #11109
              SLRK Forum
              Administratör

                [Originally posted by Shogo]

                Skall vara samma lika,

                Dock vill jag minnas att L322:an stänger av hela styrsystemet om trycket i tanken försvinner tex. Så på det sättet är det bättre än P38:an som bara fortsätter justera tills den ligger på magen.

                #11110
                SLRK Forum
                Administratör

                  [Originally posted by hill]

                  Som att åka bultavagn men fjädringen bak funkar, ventilerna stänger som tur är så fjädringen funkar bak, men mycket enkel att byta bälgar på.

                  #11111
                  SLRK Forum
                  Administratör

                    [Originally posted by hill]

                    Har bytt båda fram nu, ett tips när ni byter bara bälgen, montera dom små oringarna i bälgen först annars så går dom sönder när bälgen fylls med luft, samma sak gäller dom stora, träs först på fjäderbenet men när bälgen träs på ska dom tryckas ner i bälgen i rätt ordning först stödring oring- stödring- oring- stödring- oring håll stötdämparen ihop tryckt ca 10 cm innan oringarna trycks på plats, blås sedan in luft lite försiktigt tills bälgen är helt fylld OBS glöm inte att dra muttern på toppen innan dom stora oringarna monteras.
                    Fick göra om mina några ggr innan jag kom på att dom små måste monteras i bälgen.
                    Arbetet tar inte mer än ca 1 tim per sida men jag har ju övat några ggr innan jag fick det tätt :lol:
                    Snåla inte med siliconfett på monterings ytorna.

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.