L 322

  • Detta ämne har 6 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2014-02-17 16:02 av .
Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #11158
    SLRK Forum
    Administratör

      [Originally posted by hill]

      Hur många är det som åker Range Rover L 322 i klubben, skulle vara kul att veta.

      #11159
      SLRK Forum
      Administratör

        [Originally posted by Edfors]

        Med dig så känner jag till minst 8 stycken, säkert fler men i matrikeln finns bara 4 registrerade… de flesta medlemmarna verkar dåliga på att uppdatera vad de har där.

        #11160
        SLRK Forum
        Administratör

          [Originally posted by Wingren]

          jag hadegärna gjort det , men hur är det med automatlådorna egentligen ?

          #11161
          SLRK Forum
          Administratör

            [Originally posted by hill]

            HP 5 lådan är en bra växellåda, felet var att dom skrev att man aldrig skulle behövar byta olja i den, köper man en 322 så gör man en riktig flusch av lådan direkt, den jag köpte har ju gått nästan 23 T och jag misstänker att oljan aldrig är bytt eller så är lådan bytt, ser man på annonser i tyskland så byts det många lådor runt 15 T mil, byt olja vart annat år i din växellåda så kan du säkert köra över 30 T med den.

            Jag kommer att söka efter eftermarknads prylar och rep tips, är ju halv pensioner så jag har ju tid, kommer även att skaffa ett diagnosinstrument till bilen, har ni frågor maila mig gärna på rrcbyhill@gmail.com

            #11162
            SLRK Forum
            Administratör

              [Originally posted by hill]

              Hade fel om växellådan det sitter en GM låda i dieslarna med td6 maskinen, lådan heter 5L40E finns renoverade i uk för ca 2160£ – 600 för stomme, kommer att jaga billigare renoverare så jag återkommer. :oops:

              #11163
              SLRK Forum
              Administratör

                [Originally posted by hill]

                Om växellådan konstrar prova detta gäller Range Rover TD 6 med GM 5 L 40 E nollställning av lådan, trampa gasen i botten, vrid på tändningen läge 2 starta ej håll kvar gasen i botten ca 60 sec vrid av tändningen släpp pedalen, vänta några minuter provkör, se om växlingarna blivit bättre.

                Finns möjlighet att mappa ECU till växellådan för bättre växlingar, spar lådan och sänker bränsleförbrukningen
                denna mappning passar bäst om du chippar eller mappar motorn så vridmomentet ökar, detta skadar inte motorn då den orginal levererar upp till 254 hk.

                kolla in ecotuning-automatic.de

                #11164
                SLRK Forum
                Administratör

                  [Originally posted by hill]

                  Nu är bilen reggad som lastbil och besiktigad med rent papper, har kört ca 100 mil nu och är rätt nöjd med bilen, väghållningen är ju fantasktisk när man kommer från en RRC 80 talare, tycker även att den är ganska pigg, men har trots det beställt en mappning av motor & växellåda, och så ska det dit en D cat down pipe och lite öppnare avgassystem, men först ett oljebyte i lådorna och axlar, bränsleförbrukning på korta turer och mycket tomgång med värmaren på stannade ändå på 1,21 så det får väl godkänt.

                  Har spånat efter delar och E-Bay verkar ju ha det mesta till dessa både nytt och begagnat till bra priser.
                  Har läst en heldel om RSW Solution diagnossystem och det verkar passa perfekt till denna bilen.

                  Range Rover vouge TD 6 reg nr SOJ 997 Giverny green :wink:

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.