Forum › TEKNIK › Range Rover › Range Rover P38A (1995-2002) › Kylaren spruckit i plasten
- Detta ämne har 4 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2017-01-30 19:25 av .
- FörfattareInlägg
- 2017-01-20 kl. 18:45 #10386
[Originally posted by Daniel Glimmerhav]
Hej
Får börja med att be om ursäkt.
Jag borde givetvis vara här och kolla oftare än när man får bekymmer.
Min P38 har gått som en dröm sen jag bytte topp packningen och planade toppen förr förra sommaren(2015). Men nu igår upptäckte jag att det försvann kylarvätska och idag såg jag att det var sprickor i plasten i toppen på kylet. Är det något som händer på grund av ålder eller kan det vara något annat. Bilen har gått ca 30 000 mil och det kan ju ha frestats en del. Den hade ju kokat illa när jag köpte den för både topp och packning var helt kass. Bilen är ju trots allt 19år och plastdetaljer kanske mattas av med tiden. Det nya kylet jag köpte på EBAY är helt i aluminium så det blir bättre. Är det någon mer som varit om detta felet.2017-01-21 kl. 10:29 #10387[Originally posted by Jan U]
Min gissning är att den spricker av ålder, inget att oroa sej för bara byt till en ny.
2017-01-21 kl. 13:06 #10388[Originally posted by Daniel Glimmerhav]
Ja jag hoppas på det. Blev orolig att jag gjort något fel när jag renoverade toppen men den har ju snurrat i ett och ett halvt år sen dess. Får hem den nya kylaren nästa vecka. Bara att kröka rygg under huven igen och vara glad att man är ägare till en riktig bil som bara behöver lite kärlek mellan varven.
Tack för svar
Daniel2017-01-22 kl. 21:52 #10389[Originally posted by senihol]
Jag har bytt kylare på mer än en bil och de brukar börja läcka i skarven mellan plast och aluminium. Förutom på min P38 där 6mm anslutningen på kylaren gick av vid luftning för några veckor sedan.
Det sitter två skruvar nertill på kylet som var rent omöjliga att lossa vid demonteringen. Det slutade med två hål till i kylaren…2017-01-30 kl. 19:25 #10390[Originally posted by Daniel Glimmerhav]
Bytte kylaren igår kväll. Den gamla var plasten sprucken i överdelen. Den nya var inga problem att montera men den var nog till en annan eller nyare modell av P38 för där var anslutningar i botten, Jag konstaterade att de inte var sammankopplat med övriga kylet utan till för att koppla in olja för kylning. Satt i alla fall inget motsvarande på mitt gamla kyl. Hann inte att mer än provstarta bilen igår tänkte se om jag hinner köra ett varv ikväll.
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.