Forum › MEDLEM › Våra Land Rovers › JS Range Rover Sport TDV6
- Detta ämne har 10 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2016-08-29 07:53 av .
- FörfattareInlägg
- 2015-03-28 kl. 20:28 #170222015-03-29 kl. 12:56 #17023
[Originally posted by Anders D]
Näe varför ska man köpa en kärra som är OK?
2015-03-30 kl. 12:11 #17024[Originally posted by jsrangerover]
Anders D skrev:Näe varför ska man köpa en kärra som är OK?Precis! Jag blir alldeles knäsvag när jag ser en bil (av ett märke som tilltalar mig givetvis) som behöver omvårdnad.
2015-03-30 kl. 15:57 #17025[Originally posted by Riddarn]
Hej Jonas.
Välkommen till gänget med RRS.
Hoppas att det inte är alltför allvarliga fel, utan att du fixar dom.
Fin färg är det oxå.
Enda nackdelen är att dom blir skitiga, typ 3 minuter efter tvätt..
Men dom är ju snyggare med lite lera på..
Hls
Uffe
2015-04-04 kl. 21:00 #17026[Originally posted by Pelle]
Hej JS
Jag har ju oxå RRS
Vad är det för årsmodell på din?
Om du kommer på något om lampor som inte dansar vid uppstart så hör av digSnygg bil
pelle
Sigtuna2015-04-07 kl. 21:44 #17027[Originally posted by jsrangerover]
Hej Pelle!
Min är en -06, hur menar du med lampor som inte dansar?
2015-04-08 kl. 21:15 #17028[Originally posted by Riddarn]
Pelle menar att om du har Adaptiva lyktor, (AFS)
Adaptive Front Lighting System, dvs halvljusen
"följer med" i kurvor.När man startar bilen, och har halvljusen på,
så "dansar" lamporna, dvs, tänds, dippar ner mot marken,
åker upp och vrider sig inåt, "vindar", för att kolla att systemet fungerar.Man kan se på lampan om det är en Adaptiv..
Då är det en glipa runt sargen där linsen sitter i.
Är det "helgjutet" runt linsen, har du inte
adaptiva "danslyktor"Hoppas att det redde ut frågetecknet..
Om du har fler frågor, så är jag o Pelle här…
Hls
Uffe
2015-05-14 kl. 10:01 #17029[Originally posted by jsrangerover]
Det sitter även kurvljus på min RR men dom är inte rörliga och dom verkar aldrig lysa…
Ska göra en service på automatlådan, beställde ett tråg och trodde i min enfald att det skulle vara ett orginal LR eller ZF men det är ett Britpart… Ser ut som en lite sämre kopia av orginal, och sugröret till filtret som ska passa i hålet uppe i lådan är 2-3 mm kortare, känns så där att montera det.
2015-07-21 kl. 22:44 #17030[Originally posted by Pelle]
Det var länge sen någon av oss var på denna tråd..
Hur känns det idag med byte av oljan i vx-lådan?
Jag har det på min lista.
Jag tror att det är mycket som ska plockas ner innan man kommer att få ner hela sumpen och filtret.Angående "dancing lights" så har jag inte kommit vidare. Mina fungerar inte.
Dessutom har jag en en gul varning på "sid-lutnings-systemet" efter ett par km körning.
Olja finns i systemet..?2015-08-18 kl. 14:28 #17031[Originally posted by jsrangerover]
Hej Pelle!
Växellådan känns mkt bra men det gjorde den faktiskt redan innan. Jag monterade ett orginal ZF tråg till slut.
Det är inte så mycket som ska demonteras i alla fall inte på TDV6, det krångligaste är att hissa upp motorn på hö sida så man kan ta bort tråget.
Mina kurvljus är inte aktiva som dina är, jag fick igång dom genom att aktivera funktionen med min Faultmate.
Du har väl även aktiva krängningshämmare? Något som det finns en del läsning om.
Jonas2016-08-29 kl. 07:53 #17032 - FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.