Forum › TEKNIK › Military Land Rover › Forward Control 101
- Detta ämne har 48 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2010-07-25 14:41 av .
- FörfattareInlägg
- 2008-01-04 kl. 21:15 #14232
[Originally posted by Palle]
Tror att jag hittade det. Kan 4040 lbs låta rimligt ? Det skulle innebära att bilen vägen ca 1900 kg ungefär som en tor BMW eller så skulle jag tro.
Och kan då inte tänka mig att totalvikten överstige 3,5 ton, vilket innebär att man bör få köra den på B-kort.
Vad kan det tänkas vara för problem om man skulle vilja importera en från UK ?
2008-01-04 kl. 21:20 #14233[Originally posted by Edfors]
Nej, de blir under 3,5 ton!
Totalviken är ofta lite olika på de olika men de börjar på ca 1800 kg.
För att få en LR på över 3,5 så får du leta efter en FC110, en sån som jag har
2008-01-05 kl. 06:11 #14234[Originally posted by Palle]
Som jag trodde då.
Vad sägs om en FC 101 Ambulans/Radiobody inredd för enklare övernattning. Kanske skulle kunna vara en idé.
2008-01-05 kl. 08:48 #14235[Originally posted by Edfors]
Bilen måste vara civilt registrerad i UK för att det överhuvudtaget ska vara möjligt att ta in den till Sverige.
2008-01-05 kl. 10:27 #14236[Originally posted by Palle]
Okej, det är ju en bra början, att se till att den är det i så fall.
2008-01-05 kl. 13:56 #14237[Originally posted by Palle]
Här är en som verkar vara vettigt ombyggd för att kunna campa i. Killen har gjort en 78 veckor lång resa från UK till Australien och tillbaka.
Har mailt honom om intriörbilder. Får väl se vad han säger.
2008-01-05 kl. 14:27 #14238[Originally posted by Edfors]
Så du har inte varit inne i den
Vi andra hade förmånen att kolla på bilen i verkligheten vid sommarens årsmöte på Oknö, kolla mer på bildgalleriet, här ett smakprov http://www.pbase.com/slrk/image/84260898
2008-01-05 kl. 14:36 #14239[Originally posted by Palle]
F*N att jag missade det. Klart att jag skulle velat se den. Hur var den inne ?
2008-01-22 kl. 10:24 #14240[Originally posted by Lars-T]
Jag har några bilder i slutet på vårt galleri från Oknö bl a innifrån 101:an.
Hälsningar Lars-T2008-01-22 kl. 13:04 #14241[Originally posted by Edfors]
Trevligt Lars-T dig och din kamera kan man lita på, ni missar ingenting!
Klicka här och sedan på Next för fler bilder
2008-01-22 kl. 19:18 #14242[Originally posted by Palle]
Jag såg dem.
Jag har varit i kontakt med killen som ägen den och han ska fota lite och skicka till mig.
2010-05-01 kl. 23:24 #14243[Originally posted by Adam Faal]
Palle skrev:Vad kan det tänkas vara för problem om man skulle vilja importera en från UK ?Inga problem alls, se bara till att den är reggad i Storbrittanien innan du försöker importera/regga i Sverige, och att du får med alla papper.
På såna här äldre bilar behövs ett intyg från generalagenten, i alla fall var det så för 10 år sen när jag importerade en 109 V8. Kan kosta nån tusenlapp om jag inte minns fel. Plus att du måste sätta in ett godkänt lastgaller.Något mer någon?
2010-05-01 kl. 23:27 #14244[Originally posted by Adam Faal]
Edfors skrev:Kolla in att den har sliding windows, som en serie 3:a fast med annan delning!Samma som på min 1984 Ninety. Dörrtopparna är dessutom gjutna i aluminium, inte plåt som på SIII.
Tyvärr ganska sugiga, dom korroderar ganska friskt
Jag gissar att poängen med att använda dessa dörrar är att man kan demontera dörrtopparna vid transport (då man "plattar till" hela bilen jämns med "midjan"./Tomas
2010-05-25 kl. 13:07 #14245[Originally posted by LEIF #3183]
Vi får ju inte glöma Llaman!
- Manage Attachments
NU: (Moderskeppet), (Plutten) – DÅ: (SvartaDamen), (Primadonnan) – WEB: http://mylandroverlife.blogspot.com"Den drar väl môcke bensin?!"
"Gör inget, den har stor tank!"2010-05-25 kl. 13:31 #14246[Originally posted by 1953 Lars Larsson]
Tomas,
En annan teori att den typen av dörrar är ganska krångelfria. Det är förmodligen samma filosofi som ligger bakom 2,5 n/a-dieseln och manuell styrning. Mindre finesser som kan gå fel. Och som tål "squaddies".
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.