Forum › TEKNIK › Serie I, II & III › Serie III (1971-1982) › Fjädrings frågor
- Detta ämne har 4 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2014-11-02 19:40 av .
- FörfattareInlägg
- 2014-09-11 kl. 07:31 #9895
[Originally posted by Per Langkjær]
Jag skulle vilja höja upp min 88" är det så enkelt som att lägga axlarne på andra sidan av bladfjädrana?
Eller kommar det bli problem med längden på drivaxlarna?
Finns där andra sätt som är smidigare?
Jag har även tänkt att hjulen ska lite längre utåt, det snyggaste är ju Forward Control fälgar, men finns det andra sätt aven der?
2014-09-12 kl. 20:10 #9896[Originally posted by Palle]
När det gäller hjulen så kan du ju skaffa fälgar med ett annat ET värde som gör att du "flyttar ut" däcken, eller sätta spacers.
2014-09-13 kl. 04:57 #9897[Originally posted by Per Langkjær]
Men vad är ET måttet på standart fälgerna mot vad man skulle kunna ha?
2014-11-02 kl. 19:02 #9898[Originally posted by Ray.S.]
Hej! Det i mitt tycke enklaste och vettigaste sättet är att skaffa ngt. längre schackel från 1 ton pick-up modellen, och samtidigt byta till parabolic fjäderblad. Bilen åker upp c:a 2,5 tum med det receptet. I kombination med fälgar som är lite bredare utåt borde stabiliteten vara god. Pratade med en som hade axelvänt sin 88:a för att köra i svår terräng, och resultatet av axelvändning/spring over axle, var bedrövligt enligt ägaren. Den välte för minsta lilla.
Med vänlig hälsning. Ray.S. "som provat den förstnämnda varianten, dock med original fjädrar"
2014-11-02 kl. 19:40 #9899[Originally posted by Per Langkjær]
Tack för svaren, jag har hittat lösningen, den blev att bygga schackels själv.
Det enda jag fattas är mellan rören från två schackels från en One-ton. ..
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.