Byta eller renovera Slavcylinder t kopplingen

Forum TEKNIK Serie I, II & III Serie III (1971-1982) Byta eller renovera Slavcylinder t kopplingen

  • Detta ämne har 3 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2016-06-17 11:52 av .
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #9789
    SLRK Forum
    Administratör

      [Originally posted by Kent_46]

      Hej, har en slavcylinder som läcker och då funkar kopplingen inte alls..
      Om man luftar den, fungerar den ett tag, men sen försvinner bromsvätskan, och luftning krävs igen..
      Är det någon som lyckats med att renovera slavcylindern, dvs byta gummitätningen mm?? :P
      Jag har inte demonterat den än, så jag vet inte hur sliten/korroderad den är.
      Däremot vet jag hur krånglig det är att lufta den.. :twisted:

      /Kent

      #9790
      SLRK Forum
      Administratör

        [Originally posted by mjkjella]

        Hej
        Köp en renoveringssats med packningar för någon hundralapp, det funkar. :)

        #9791
        SLRK Forum
        Administratör

          [Originally posted by Övergården]

          Köp en ny ome. Så slipper du göra om jobbet om ett år.

          Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

          #9792
          SLRK Forum
          Administratör

            [Originally posted by Kent_46]

            Hej och tack för era synpunkter.
            Det blev en renoverad slavcylinder via Ebay för 144:- kr inkl frakt..
            Frakten kostar bara £4 – därav det låga priset.
            "an offer I couldn’t resist" som engelsmannen skulle sagt. :D

            /Kent

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.