- Detta ämne har 3 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2016-06-17 11:52 av .
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum › TEKNIK › Serie I, II & III › Serie III (1971-1982) › Byta eller renovera Slavcylinder t kopplingen
[Originally posted by Kent_46]
Hej, har en slavcylinder som läcker och då funkar kopplingen inte alls..
Om man luftar den, fungerar den ett tag, men sen försvinner bromsvätskan, och luftning krävs igen..
Är det någon som lyckats med att renovera slavcylindern, dvs byta gummitätningen mm??
Jag har inte demonterat den än, så jag vet inte hur sliten/korroderad den är.
Däremot vet jag hur krånglig det är att lufta den..
/Kent
[Originally posted by mjkjella]
Hej
Köp en renoveringssats med packningar för någon hundralapp, det funkar.
[Originally posted by Övergården]
Köp en ny ome. Så slipper du göra om jobbet om ett år.
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
[Originally posted by Kent_46]
Hej och tack för era synpunkter.
Det blev en renoverad slavcylinder via Ebay för 144:- kr inkl frakt..
Frakten kostar bara £4 – därav det låga priset.
"an offer I couldn’t resist" som engelsmannen skulle sagt.
/Kent
This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.