Forum › TEKNIK › Discovery › Discovery II (1999-2004) › ACE läckage – bild
- Detta ämne har 3 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2017-02-13 13:45 av .
- FörfattareInlägg
- 2017-02-11 kl. 18:00 #28997
[Originally posted by Spitfire]
Min Disco 2 har börjat droppa lite mer än vanligt och felet är lokaliserat till bakre delen av ACE systemet. Närmare bestämt slangen till cylindern. Oljenivå i tanken sjunker rätt snabbt.
Nu till frågan – kan jag bara byta slangen eller måste man byta hela delen (slang och rör) mellan ace blocket och cylinder? Går det att dela slang och rör? Det verkar säljas som en komplett del med slang och rör på paddocks.
2017-02-11 kl. 18:57 #28998[Originally posted by laos]
Helt rätt original säljs röret från ventilblocket i ett stycke med en slang till cylindern
Sök på ace så finns det varianter där röret ersatts med slang , klämkoppling mot en frisk rörbit vid ventilblocket och en banjokoppling till cylindern
Sen gäller det och lufta systemet2017-02-11 kl. 23:11 #28999[Originally posted by Spitfire]
Tack för tipset laos
* Jag hittar inget alternativ med slang hela vägen – någon som kan länka?
* Blir lite osäker på vilken slang/rör-kit man ska välja- Är det en high pressure rear och low pressure rear som går till bakre cylindern.. eller är allt "bakom" ace-blocket low pressure och de slangarna som benäms high pressure mellan axe-pump och ace-blocket?2017-02-13 kl. 13:45 #29000[Originally posted by Spitfire]
Hittade denna tråd efter lite sökande och det är ju kanon att plocka bort kablarna till magnetventilerna. Då riskerar man inte att köra ACE pumpen torr medans man väntar på delar till läckande ACE rör på lågtryckssidan. Hoppas det fungerar nu också, jag får hålla koll på ACE-tanken.
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.