Forum › ALLMÄNT › Din Land Rover › 88 SII diesel
- Detta ämne har 227 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2017-03-03 20:57 av .
- FörfattareInlägg
- 2011-03-18 kl. 07:37 #20611
[Originally posted by Robert]
1953 Lars Larsson skrev:Hastighetsmätaren visar inget när jag kör, men funkar när den drivs med borrmaskin, så jag får väl dyka ner under och lossa wiren vid fördelningslådan för en koll.Inget som brådskar…du ser ju rätt hastighet på GPS:en!
2011-03-18 kl. 08:30 #20612[Originally posted by 1953 Lars Larsson]
Och SBP blir nöjda om jag påpekar att jag har den som hastighetsmätare?
2011-03-18 kl. 09:22 #20613[Originally posted by Krister Bergknut]
1953 Lars Larsson skrev:Och SBP blir nöjda om jag påpekar att jag har den som hastighetsmätare?Bra fråga – det är många som frågar sig detta!!
Vi ser fram mot svaret!!Krister
2011-03-18 kl. 10:03 #20614[Originally posted by Robert]
Cykeldator, en sån som visar hastighet vet jag en Hot Rod som är godkänd med i alla fall.
2011-03-18 kl. 10:16 #20615[Originally posted by 1953 Lars Larsson]
Alternativet kan ju vara att få originalet att funka…
Edit på eftermiddagen: Jag beställde en hos Bodins i Uddevalla. Lite dyrare än i UK, men jag tycker det företaget är en stor tillgång, så jag betalar gärna några kronor mer. Den fanns på hyllan, så den ligger med all säkerhet i brevlådan på måndag eller tisdag.
2011-03-21 kl. 21:29 #20616[Originally posted by 1953 Lars Larsson]
Japp, nu har jag fungerande hastighetsmätare. Så nu i kväll har jag "dragit några repor" och var faktiskt uppe i nästan 70. Inte för att den inte går fortare, utan jag tyckte det räckte när det är 50-begränsning.
Jag har ju köpt snygga strålkastare enligt tidens mode, men de är nära nog oanvändbara med fantastiskt uselt ljusutbyte. Så nu blir det sealed beam för LHD, inte helt kosher, men om jag någon gång skulle köra i mörker kan det vara ganska bra att kunna se var jag kör.
Torsdag förmiddag blir det en rejäl långresa, ända till Våxnäs, Karlstad och SBP…
2011-03-23 kl. 11:13 #20617[Originally posted by 1953 Lars Larsson]
Igår tog jag en annan långresa, till förre ägarens dotter, för överraskningspremiärvisning. Hon är väldigt nöjd både med att det blev jag som tog hand om bilen och resultatet av "återställandet"…
Motorn är ju lite sliten efter drygt 50 års bruk med åtföljande rök från vevhusventilationen, men den går och jag var faktiskt uppe i 90 enligt mätaren på hemvägen. Så idag har jag fixat ihop en variant av PCV – en burk som passar omkring den befintliga burken uppe på ventilkåpan och en slang till insuget. Inte provkört än…
2011-03-24 kl. 09:45 #20618[Originally posted by 1953 Lars Larsson]
Flygande fanor och klingande spel!
Nybesiktad med blankt papper. Så nu ska det bli åka av.
2011-03-24 kl. 09:50 #20619[Originally posted by Krister Bergknut]
GRATTIS!!
Krister
2011-03-24 kl. 09:55 #20620[Originally posted by Robert]
GRATTIS!
2011-03-24 kl. 09:59 #20621[Originally posted by Pelle]
Vad ska du göra NUDet blir ju till att köra sönder något så du får "skruva" igen.
2011-03-24 kl. 10:56 #20622[Originally posted by 1953 Lars Larsson]
Med två Land Rovers finns det alltid något som ska fixas…
2011-03-24 kl. 13:26 #20623[Originally posted by Övergården]
Stort Grattis
Hoppas att få se pärlan snart2011-03-24 kl. 13:29 #20624[Originally posted by jägaren]
Super nice GRATTIS
2011-03-26 kl. 08:31 #20625[Originally posted by Jan Patrik]
Grattis Lasse, våren har kommit till Ottebol så nu är fälgen lossad ur kung Bores grepp. Den är nitad på baksidan vilket talar för att det är en äldre modell. Jag har dessutom "klämmorna" och bultarna för montering på huven. Vet ej om detta praktiserades 1958 men de finns….
Vi höres. - FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.