Forum › ALLMÄNT › Din Land Rover › 88 SII diesel
- Detta ämne har 227 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2017-03-03 20:57 av .
- FörfattareInlägg
- 2011-03-02 kl. 17:52 #20596
[Originally posted by CarlJohan]
Snyggt Larsson, då är det väl bara kapell och däck på huven som fattas….
2011-03-02 kl. 18:49 #20597[Originally posted by 1953 Lars Larsson]
Kapell kommer och däck också bara jag hittar något i 6.00-16 som kan duga som reserv. Det 6.50-16 jag har är både för stort och för tungt för att ligga på huven.
2011-03-02 kl. 20:47 #20598[Originally posted by #1784 Thomas]
Otroligt, vilken återuppståndelse från den ganska ledsna uppenbarelsen i trådens första inlägg!
Ger ju lite perspektiv i stora-breda-däckhetsen också
Ska bli kul att se den i verkligheten framöver.2011-03-02 kl. 20:53 #20599[Originally posted by Edfors]
Grattis till en fantastiskt fin SII!
Måste erkänna att jag blir mycket förtjust i den, ska verkligen bli trevligt att få se den IRL
2011-03-05 kl. 20:52 #20600[Originally posted by Vosper-Perkasa]
Är det samma bil vi hämtade ???
När blir det, irl visning…1 maj eller..
ser bara sååååå bra ut,,,,2011-03-06 kl. 08:29 #20601[Originally posted by Rolandver]
Gratulerar! Snygg bil och ett fantastiskt fint arbete du lagt ned på den.
/ Roland
2011-03-06 kl. 09:35 #20602[Originally posted by Robert]
Imponerande!
2011-03-06 kl. 10:11 #20603[Originally posted by LEIF #3183]
Den är såååå snygg!! Nu är jag helt säker på vilken färg jag vill ha!
2011-03-06 kl. 10:22 #20604[Originally posted by 1953 Lars Larsson]
Lokal visning kommer nog tidigare än "Stora Socialistdagen". Jag väntar tills vägsaltet sköljts bort från vägarna, sen blir det först en tur till SBP, därefter kanske en första långtur till Kilstrakten.
2011-03-06 kl. 20:08 #20605[Originally posted by boostofta]
nämen, här lämnar man datorn i ett par veckor så är den lilla kärran klar
Gött jobbat !
2011-03-11 kl. 13:38 #20606[Originally posted by 1953 Lars Larsson]
Idag vid 11-tiden kom nya framfjädrar från Paddock. De är nu på plats – ca trekvarts jobb per sida. Väldigt smidigt med bladfjädrar.
Båda är "driver’s" och för bensinare, allt enligt råd på S2C forum. Anledningen till att en diesel har styvare framfjädrar sägs vara att den förväntades ett hårdare liv hos entreprenadfirmor och åkerier än den normalare bensinaren som bönderna köpte.
2011-03-12 kl. 20:59 #20607[Originally posted by Vosper-Perkasa]
1953 Lars Larsson skrev:Idag vid 11-tiden kom nya framfjädrar från Paddock. De är nu på plats – ca trekvarts jobb per sida. Väldigt smidigt med bladfjädrar.Båda är "driver’s" och för bensinare, allt enligt råd på S2C forum. Anledningen till att en diesel har styvare framfjädrar sägs vara att den förväntades ett hårdare liv hos entreprenadfirmor och åkerier än den normalare bensinaren som bönderna köpte.
Har du blivit farmare ?????
2011-03-13 kl. 17:47 #20608[Originally posted by 1953 Lars Larsson]
Finåkare!
2011-03-13 kl. 20:43 #20609[Originally posted by Vosper-Perkasa]
[quote="1953 Lars Larsson"]Finåkare! [/quote
Skulle va det då, nu har du oxå en "fin bil"…
Grattis igen
2011-03-17 kl. 20:26 #20610[Originally posted by 1953 Lars Larsson]
Sen sist…
Lika fjädrar på båda sidor verkar bra i teorin, men i praktiken… Nu lutar den ner på förarsidan, så idag beställde jag en ny "passenger" fjäder till högersidan. Problemet beror kanske på att bakfjädrarna är lite sneda, något som de stela och rostiga dieselfjädrarna kunde hålla emot. De mjukare bensinarfjädrarna ger istället efter. Nåväl, det är trots allt billigare att köpa en framfjäder istället för två bakfjädrar…
I förrgår kom ett paket igen från Craddock. Nu med mittensäte och en ny bränslemätare. Den senare funkade, nålen ryckte till tom när tändningen sattes på. Men tanken innehåller nästan 30 liter. Jag började kolla givaren i tanken som visade sig vara tämligen trög. Så den togs ur – det skvalpade i flottören. Ett litet hål borrades så jag kunde tömma den. Jag blåste luft i flottören och höll den under vatten, men inga bubblor kunde ses, så jag tätade hålet och satte ihop det hela igen. Nu visar mätaren en bit över halv tank. Det kanske är ett litet, litet hål i flottören och efter drygt 50 år har det väl hunnit rinna in lite diesel. Time will tell…
Hastighetsmätaren visar inget när jag kör, men funkar när den drivs med borrmaskin, så jag får väl dyka ner under och lossa wiren vid fördelningslådan för en koll.
Och ikväll vid lite körning fram och tillbaka kunde jag konstatera att 4-hjulsdriften funkar.
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.