- Detta ämne har 2 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2014-03-29 23:07 av .
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum › TEKNIK › Serie I, II & III › Serie IIA (1961-1970) › 7 cm tröskelplåt?
[Originally posted by Mats A]
Jag vill byta ut höger sidas tröskelplåtar. Paddock erbjuder "sills" som nog blir bra.
Men när jag tittar på den bakre tröskelplåten så har Paddock denna del:
http://www.paddockspares.com/lr18r-rear-sill-lwb-late-type-7cm-2dr-rh.html
Den anges vara "7 cm" och anges passa "later models". Frågan är vad som är 7 cm. Om det är bredden så har jag 5′, dvs 12,5 cm bredd.
Har senare serie-bilar smalare tröskelplåtar än tidigare?? Eller vad anger måttet "7 cm"?
[Originally posted by Staffan]
Hej,
På min Serie II-71 LWB, är tröskelplåtarna 7 cm höga. Det kan väl inte bli mer "later model" än en 71:a
[Originally posted by Mats A]
Ah, det bekräftar min misstanke. Det här visar hur viktigt det är med sökord. Så fort jag börjar söka på "shallow sill" resp "deep sill" får jag massor med träffar. Tack för svaret.
För övrigt: John Craddock tycks ha de breda, långa tröskellådorna för 109 1958-68. Men de är dyra…
This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.