25-års jubileum? Sommarträff.

Forum ALLMÄNT Riksträffar 25-års jubileum? Sommarträff.

  • Detta ämne har 88 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2012-08-14 15:03 av .
Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 89 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #18638
    SLRK Forum
    Administratör

      [Originally posted by hstd035]

      Larzon:

      Man skall anmäla sig på campingen ( när det gäller greenlainingen och offroad ) där kommer det finnas en anslagstavla där man skriver i sitt namn, och kl 0900 på morgonen går kolonen ifrån campingen, så skall man delta så gäller det att va på plats innan kl 0900 på campingen annars missar man aktiviteten,

      Den enda aktiviteten man kan göra själv utan att komma till campingen är en "spaka själv greenlaining"

      Alla andra aktiviteter utgår vi ifrån campingen

      #18639
      SLRK Forum
      Administratör

        [Originally posted by senihol]

        Jag har inte fått nån bekräftlse på min anmälan till träffen. Är det strul med den delen igen?

        #18640
        SLRK Forum
        Administratör

          [Originally posted by hstd035]

          Du är anmäld nicklas

          om ni är osäkra så kan ni kika under fliken anmälda till sommarträffen här under riksträffar, jag uppdaterar den titt som tätt

          #18641
          SLRK Forum
          Administratör

            [Originally posted by senihol]

            Angående jubileumsmiddagen på lördagen och matalleriger, så funderar vi över när man behöver anmäla speciella behov till köket.
            (Min fru nöjer sig inte med "det löser sig")
            Jag antar att de vill ha så lång tid som möjligt att förbereda maten. Det blir väl ca 300 portioner, varav kanske 15-30 med olika allergier.
            För vår del en liten tjej med vete, ägg, soja och nötallergi. En vuxen laktosintolerant.

            #18642
            SLRK Forum
            Administratör

              [Originally posted by hstd035]

              Vi kommer inte att kunna tillgodo se alla allergiker, hur mycket vi än skulle vilja det ! tyvärr !

              Vi kommer ha 2 olika kötträtter, 1 vegetarisk rätt och något som är glutenfritt !

              Utöver detta kan vi inte göra mera ! vi kan tyvärr inte skräddarsy en meny till 300 olika personer,

              #18643
              SLRK Forum
              Administratör

                [Originally posted by senihol]

                Bra, då har vi koll på läget.
                Går det att få fram innehållsförteckning på maten, så vi kan se om det är "ätbart" för samtliga i mitt tält? Det kanske är Gullbranna som står för maten? Då kan jag leta upp kocken och kolla direkt med denne…

                #18644
                SLRK Forum
                Administratör

                  [Originally posted by hstd035]

                  Så här ser grill menyn ut ! återkommer så fort jag får det andra !

                  Hickoryrökt fläskkarré grillad i skivor med en glaze på honung & vitlök
                  * * *
                  Drumstick av kyckling med en doft av fläder & fänkål
                  * * *
                  Grillad cobette (majskolvsbit förvälld med smör & salt)
                  * * *
                  Färskpotatissallad på Bjärepotatis i en balsamvinegraitte
                  med rödlök, sockerärter, dill och ruccola
                  * * *
                  Coleslaw – Barbequesås – Aioli
                  * * *
                  Sallad, bröd & smör

                  #18645
                  SLRK Forum
                  Administratör

                    [Originally posted by rickard.j]

                    Hörde att sms tjänsten var igång :D jag har för mig att jag angav mitt telnummer i anmälan men har inte fått några meddelande, alla kanske inte är tillagada än ?

                    #18646
                    SLRK Forum
                    Administratör

                      [Originally posted by hstd035]

                      Rickard ! PM:a ditt nr så jag inte fått fel

                      #18647
                      SLRK Forum
                      Administratör

                        [Originally posted by hstd035]

                        Från kocken

                        Vad gäller laktos / gluten så är det bara 2 saker som berörs
                        nämligen den smörkokta majskolven, samt brödet.
                        Och det är inga problem att ha lite specialkost med vanlig majskolv och glutenbröd på ett separat ställe vid serveringen.

                        Vegetariskt är så ersätter vi karrén och drumsticken
                        med grillad quornfile och ngt som kallas tzay på spett ( en jättegod vegetarisk produkt med chilli/sesam/bönor mm)
                        Även detta kan vi ha på det separata serveringsbordet

                        Nötter kommer inte i närheten av denna grillbuffé – så det är lugnt.

                        #18648
                        SLRK Forum
                        Administratör

                          [Originally posted by Göran P]

                          senihol skrev:Bra, då har vi koll på läget.
                          Går det att få fram innehållsförteckning på maten, så vi kan se om det är "ätbart" för samtliga i mitt tält? Det kanske är Gullbranna som står för maten? Då kan jag leta upp kocken och kolla direkt med denne…

                          Både jag & Göran är kockar och har jobbat mycket med allergi mat och vet betydelsen av att INGENTING får ha spår av. Eftersom vi kommer att finnas närvarande som funktionärer så kan vi ta ett snack med kocken på tisdagen och kolla av vad lilltjejen kan äta och hur säkert det är. Funkar inte det så kan vi alltid hjälpa till med att fixa käk till henne.
                          Ewa

                          #18649
                          SLRK Forum
                          Administratör

                            [Originally posted by J_Lind]

                            Jo jag försöker hitta schema för samtliga dagar med hållpunkter och jag lyckas inte hitta det :(

                            Kan någon guida mig rätt?
                            :smt006

                            #18650
                            SLRK Forum
                            Administratör

                              [Originally posted by senihol]

                              hstd035 skrev:Från kocken

                              Vad gäller laktos / gluten så är det bara 2 saker som berörs
                              nämligen den smörkokta majskolven, samt brödet.
                              Och det är inga problem att ha lite specialkost med vanlig majskolv och glutenbröd på ett separat ställe vid serveringen.

                              Vegetariskt är så ersätter vi karrén och drumsticken
                              med grillad quornfile och ngt som kallas tzay på spett ( en jättegod vegetarisk produkt med chilli/sesam/bönor mm)
                              Även detta kan vi ha på det separata serveringsbordet

                              Nötter kommer inte i närheten av denna grillbuffé – så det är lugnt.

                              Härligt! Tack Thomas! :D

                              Både jag & Göran är kockar och har jobbat mycket med allergi mat och vet betydelsen av att INGENTING får ha spår av. Eftersom vi kommer att finnas närvarande som funktionärer så kan vi ta ett snack med kocken på tisdagen och kolla av vad lilltjejen kan äta och hur säkert det är. Funkar inte det så kan vi alltid hjälpa till med att fixa käk till henne.
                              Ewa

                              Låter jättebra! Vi kommer på onsdagen, så jag letar upp er då och kollar läget :D

                              #18651
                              SLRK Forum
                              Administratör

                                [Originally posted by Larzon]

                                J_Lind skrev:Jo jag försöker hitta schema för samtliga dagar med hållpunkter och jag lyckas inte hitta det :(

                                Kan någon guida mig rätt?
                                :smt006

                                mail har utsänts till alla anmälda skrev ju ordföringen häromdagen, har du angett rätt adress vid anmälan? Annars är det ju bara maila ordföringen så får du säkert ett ex :D

                                #18652
                                SLRK Forum
                                Administratör

                                  [Originally posted by J_Lind]

                                  Larzon skrev:mail har utsänts till alla anmälda skrev ju ordföringen häromdagen, har du angett rätt adress vid anmälan? Annars är det ju bara maila ordföringen så får du säkert ett ex :D

                                  Stefan Lundin, min gamla vänn hjälpte mig idag och för det lyfter jag på hatten och tackar :smt006

                                  Vet inte vad som blivit fel med min anmälan, min son var inte med och tydligen har jag betalt dubbelt :shock: både medlemsavigt och sommarträff. Jösses :!: :roll:
                                  :smt006

                                Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 89 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.