25-års jubileum? Sommarträff.

Forum ALLMÄNT Riksträffar 25-års jubileum? Sommarträff.

  • Detta ämne har 88 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2012-08-14 15:03 av .
Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 89 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #18608
    SLRK Forum
    Administratör

      [Originally posted by Larzon]

      rickard.j skrev:Anmäld :D , kan ju dock tycka att anmälningsavgiften är i tuffaste laget om man skall åka hela familjen.

      hstd035 skrev:I anmälningsavgiften / per person ingår middag på lördag kväll, därav beloppet även för anhöriga och barn

      Då är det väl inte så dyrt Rickard ;) :D ganska ok pris när det normalt kostar 300:- per bil annars. :lol:

      Men campingen är dyr som f** …. vi tänkte åka dit 28 juli redan = 9 nätter = 3330:- men husvagn/el-plats :shock:

      #18609
      SLRK Forum
      Administratör

        [Originally posted by rickard.j]

        hstd035 skrev:I anmälningsavgiften / per person ingår middag på lördag kväll, därav beloppet även för anhöriga och barn

        okej, så vill man inte vara med på middagen så räcker det att man betalar en anmälningsavgift ?

        #18610
        SLRK Forum
        Administratör

          [Originally posted by Larzon]

          rickard.j skrev:

          hstd035 skrev:I anmälningsavgiften / per person ingår middag på lördag kväll, därav beloppet även för anhöriga och barn

          okej, så vill man inte vara med på middagen så räcker det att man betalar en anmälningsavgift ?

          Liten fråga till styrelse & träffarr. ….. klubben har ju väldigt mycket pengar, det skall ju även vara undansatt stålar sedan länge för just denna träff, varför är det högre avgifter på allt? varför utnyttjas inte mer klubbpengar till medlemmarna? = mer gratis, mer ingår?

          #18611
          SLRK Forum
          Administratör

            [Originally posted by hstd035]

            Gunnar:

            Om man ser på nuvarande budget för verksamhetsår 2011-2012 och för verksamhetsår 2012-2013, så borde vi för verksamhetsår 2013-2014 höja medlemsavgiften till 300 kr / år / medlem igen, för att då har vi kommit långt ner i ekonomin, min personliga åsikt är att ha 1 års verksamhetsbudget i buffert,
            så vi har helt enkelt inte råd att kosta på oss mer än det vi gör idag, vi har många olika saker vi gör inom klubben som kostar pengar, ( Jag röstade nej till sänkning av medlems avgiften pga av att det hade varit roligare att ge medlemmarna mer vid jubileumträffen, men detta är min egen personliga åsikt inte ordförandens åsikt, som ordförande måste jag göra som stämman bestämmer )

            och vi tycker ändå att 150kr/ person för träffavgift är en rimlig peng, så vi har försökt tänka lite annorlunda,

            Dessutom har vi en större budget för jubileumsträffen än vanliga sommarträffar, och i just denna så ingår middag

            Richard: det är priset /person som gäller oavsett om du äter eller inte ! det skulle bli en admin mardröm att hålla isär vilka som skall äta och inte äta, men detta är ju inget problem i ditt fall, för du har ju bara anmält dig själv :D

            Men richard du får gärna berätta hur mycket anmälningsavgiften för oss medlemmar var när vi besökte er på IVÖ ? och vad som ingick i den summan ? om du nu tycker 150kr är dyrt

            #18612
            SLRK Forum
            Administratör

              [Originally posted by Larzon]

              Om min träffavgift skall gå till mat så måste jag ju kunna och vill säga till om den mat jag kan och vill äta …

              Budget är ju just detta att vi redan efter 20-årsjubileum "satte av" pengar till 25års-jubileumet och dessa pengar skall ju finnas, vi talade om detta på årsmötet förra året, frågor på detta kom upp då, så som ni då sa var att det skulle bjudas på saker & ting och att det fanns pengar till denna träff, så att budgetera med träffavgift för en middag som kanske inte ens folk som åker på denna träff egentligen är intresserad av, och detta är synd, bättre då att ha fått ner campingens höga kostnad till en bättre nivå tycker jag m.fl.
              Som jag ser nu så får man ju betala för allt utan att vår som sagt "rika klubb" betalar något? Visst vissa delar tas ju alltid ut från klubbkassan det vet jag men om du istället visar på vad vi "får" för det extra klubben skall bjuda på så skulle jag vara glad. Tack.

              Träffavgift är ju till för att användas till grillkol, dekaler och sopsäckar samt ibland även träfftröjan mm, alltså sånt som kostar, prylar, i själva träffen.

              Årsavgiften sänktes p.g.a att vi hade för mycket med pengar och det får inte en förening typ vår ha, skattesynpunkt, sas det på årsmötet 2011, vem som var emot eller för är legalt i detta fall och har inte med 25-årsjubileumet att göra för denna budget skall redan vara klar sedan innan dess med att det skulle finnas stålar så klubben kunde bjuda medlemmarna på mer än vid 20-årsjubileumet … så var det sagt i ett antal styrelser tidigare …. tycker det verkar som om det behövs mycket pengar till denna träff i så fall vad är det som kostar? förklara lite mer Mr T, tack.

              Min kostnad för träffen blir: träffavgift: 350:- + campingplats: 2590:- + mat + resor

              #18613
              SLRK Forum
              Administratör

                [Originally posted by hstd035]

                Gunnar:

                När det gäller maten så anpassas den så att alla kan äta något av det som serveras,

                Min träffavgift i sthlm och även Ulrika var 300kr ( har jag för mig, rätta mig om jag har fel ), anmälning + boende+ mat + diesel, ( och jag tror jag har fått betala 100kr för t-shirt någonstans )
                så dom träffar jag varit på har slut räkningen varit runt 2-3 tusen kr beroende på hur jag bott, så där ser jag tyvärr inga konstigheter med detta !

                Sedan måste jag nog rätta dig att säga att det finna inga avsättningar i budget för jubileumsträffar ! inte under mina 2 år som ordförande i alla fall, hur tidigare styrelser innan mig har hanterat frågan kan varken jag eller sittande styrelse ta ansvar för, för vi har inte sett någon avsättning alls under vår period

                Sedan i dessa 150kr ingår det betydligt mer än på någon annan träff jag varit på i alla fall ( men jag har bara varit på 3 än så länge ) så av alla träffavgifter jag betalat så är detta denna jag får ut mest utav som enskild medlem.( utan att gå in på förmycket och förstöra ev överaskningar )

                Sedan tycker jag det är fel att tro att klubbens ekonomi är något vi bara skall slösa ut ! för tittar man som jag skrev tidigare att vår verksamhetsbudget då räknat på 200kr /medlem/år så kommer vi ner på en nivå om 2 år där vi troligvis behöver höja medlemsavgiften igen till 300kr eller skära ner på antalet träffar inom verksamheten eller ta bort något annat inom vår verksamhet för att anpassa kostymen efter medlemsavgiften, så oavsett om vi har pengar så måste vi vara försiktiga med vad vi gör

                Så vi är ingen rik klubb ! vi har haft bra ekonomer som sett till att inte slösa med våra pengar !

                Sedan min budget för jubileumsträffen 2012 får du läsa om efter sommarmötet 2012 när den har redovisats till den sittande styrelsen, för då blir den officiell till alla medlemmar, efter det kan vi ta en diskution om den

                Men jag kan inte förstå hur 150kr kan bli gnäll ?? om någon träff arrangör haft mindre summa än 150kr, får dom gärna träda fram och berätta det för mig

                #18614
                SLRK Forum
                Administratör

                  [Originally posted by Larzon]

                  Tomas:

                  Tack för ditt svar. 8)

                  Övriga saker tar du och jag mellan 4 ögon ;)

                  För att avsluta detta NU så det slipper bli mer fel på det hela åt ALLA håll så vill jag bara säga att jag är anmäld
                  och ser fram mot träffen som jag tror och hoppas blir en bra träff som fan!!! :twisted:

                  Jag vill inte få detta att bli negativt för det var inte min mening …. :smt006

                  #18615
                  SLRK Forum
                  Administratör

                    [Originally posted by hstd035]

                    Gunnar: vi tar alltid vårt mellan 4 öron det är alltid bättre =)

                    Jag och Lundin jobbar hårt som fa… för att alla skall få en så fin och bra vecka och att upplevelsen hos oss motsvarar allas förväntningar

                    #18616
                    SLRK Forum
                    Administratör

                      [Originally posted by Larzon]

                      hstd035 skrev:….. Jag och Lundin jobbar hårt som fa… för att alla skall få en så fin och bra vecka och att upplevelsen hos oss motsvarar allas förväntningar

                      Ingen som tror något annat faktiskt, så det är därför jag m.fl är 200% säkra på att det blir en kalasträff!!!! :smt007 :smt006 :smt004 :smt003

                      #18617
                      SLRK Forum
                      Administratör

                        [Originally posted by rickard.j]

                        hstd035 skrev:Richard: det är priset /person som gäller oavsett om du äter eller inte ! det skulle bli en admin mardröm att hålla isär vilka som skall äta och inte äta, men detta är ju inget problem i ditt fall, för du har ju bara anmält dig själv :D

                        Men richard du får gärna berätta hur mycket anmälningsavgiften för oss medlemmar var när vi besökte er på IVÖ ? och vad som ingick i den summan ? om du nu tycker 150kr är dyrt

                        Ja, det blev så. Övriga familjen kommer upp och hälsar på mig och andra vänner 2-3 dagar istället.

                        300:- per bil var det på Ivö och det ingick väl ungefär detsamma som i er träff ex. middagen som ni skall ha. 150 :- kan ju vara dyrt, beror ju helt och hållet vad som ingår i dom. Och det framgick ju inte innan på anmälningsformuläret. Så jämfört med tidgare träffar tyckte jag blev dyrt. Har för mig att vi betalade 150 :- i Stockholm 300 :- i Ulrika och på Ivö och nu blev det för min del 600:- istället. Då kanske du bättre förstår varför jag reagerade.

                        Naturligtvis så ser jag också framemot den här träffen, kommer säkert att bli hur bra/rolig som helst :D

                        #18618
                        SLRK Forum
                        Administratör

                          [Originally posted by kungen]

                          Inte anmäld än men kommer inom kort att anmäla hela familjen, pga att detta kommer säkert att bli en träff att minnas för lång tid framöver. förhoppningsvis iklass med årsmötet på Öland/Borgholm 2000 för er som var med på den tiden…..

                          #18619
                          SLRK Forum
                          Administratör

                            [Originally posted by Fredrik T]

                            En fråga angående campingen. Är det "reserverat" något område så att vi blir samlade? Bara en undran så man vet var man ska boka plats.

                            #18620
                            SLRK Forum
                            Administratör

                              [Originally posted by #3352 silverzurfaren]

                              det var snack om vildmarkscamping.. vad hände med det å vad är priset för det?

                              har inte anmält mig ännu.. vet ju inget om det som jag undrar..

                              #18621
                              SLRK Forum
                              Administratör

                                [Originally posted by Knuda]

                                Då har jag anmält mig och familjen till träffen 2012, bara camping bokning kvar, tar det det vid ett senare tillfälle.
                                I år blir det lite lyxigare med husvagn, tält på Vaxholmen höll på att ta knäcken på mig :lol:

                                /Knuda

                                #18622
                                SLRK Forum
                                Administratör

                                  [Originally posted by martinator]

                                  Anmäld!!!
                                  Jävlar så trevlig det ska bli att åter få åka på LR-träff. Har saknat det,
                                  men ibland så styr man inte helt över de värdsliga tingen.
                                  Nu ska jag hem och börja göra listor och fila på smarta lösningar :D

                                  /martin

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 89 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.