- Detta ämne har 2 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2014-07-28 22:57 av .
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum › TEKNIK › Serie I, II & III › Serie II (1958-1960) › Vilken motor?
[Originally posted by Pellas]
Det sitter en 2 liters diesel i min -59a detta har fått mig att fundera på vilken/vilka motorer jag kan montera utan att förändra något ( ja förutom motorn då).
Går det att montera en 2.25 utan att ändra om? och kommer besiktningen att märka något? (behövs regbesiktning).
Motorn ska fungera just nu (inte startad ännu) men den kommer inte att vara för evigt och när den packar ihop så vill jag vara förberedd på vad som väntar.
[Originally posted by 1953 Lars Larsson]
2,25 kan du sätta i utan annan ändring än att montera bränslefiltret på torpeden. Och ändra lite gasreglage. Jag tror du också skulle komma undan med en 2,5 n/a, men då måste det högra batteriet flyttas.
[Originally posted by Pellas]
En 2.25 har funnits i tankarna men hade inte någon koll på om den skulle passa utan större modifieringar, hittar jag en billig 2.25 så får jag väll helt enkelt "lagra" den tills den behövs.
Är det stor skillnad kör mässigt mellan motorerna?
This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.