Forum › TEKNIK › Ninety, OneTen & Defender › Defender (1999-2006) TD5-Storm, 3.9L V8 › Är det här rimligt pris för en Defender 2002?
- Detta ämne har 20 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast 2020-12-28 09:34 av .
- FörfattareInlägg
- 2020-12-01 kl. 14:24 #75582
Tjena!
https://www.kvd.se/auktioner/land-rover-defender-110-2-5-td5-csw-sw-122hk-91506
240 lakan för en bil från 2002, visserligen har den få mil på mätaren. Men ändå. Är inte det helt hysteriskt? ÄR det här vad man pröjsar för en bil som i stort sett har samma körkomfort som en glorifierad traktor? 😀
2020-12-01 kl. 14:30 #75583Budet tyder på en grav hjärnskada, sinnesförvirring, eller liknande.
mvh. Ray.S. nr. 86.
2020-12-01 kl. 17:00 #75588tja vi får väl avvakta och se om den säljs 🙂 inte förvånad…högsta priset jag sett (för några veckor sedan) var över 800′ för Defender med släp…var inte ute på Blocket särskilt länge…
intressant med priser på våra klenoder…prisbilden varierar verkligen…jämför Sverige med UK te.x. och USA…
2020-12-02 kl. 07:12 #75621Den på KVD, tycker mig ha sett en varning på facebook at den hade gått 31500mil 2009 enligt besiktningsprotokoll? Hittar ej tråden nu så kan ha varit en annan, men grön Defender stationsvagn med 4000mil är det inte många till salu…
Den du såg Denis var väl en 2016 Heritage (?), så det är liiite samlar värde i dem och släpet var riktigt snyggt. Men för oss vanliga hade det ju varit trevligare om prislappen var under hälften 🙂
2020-12-02 kl. 08:00 #75622Ja det stämmer Peter 🙂 snyggt ekipage var det åxå !
2020-12-02 kl. 12:45 #75631[quote quote=75621]Den på KVD, tycker mig ha sett en varning på facebook at den hade gått 31500mil 2009 enligt besiktningsprotokoll? Hittar ej tråden nu så kan ha varit en annan, men grön Defender stationsvagn med 4000mil är det inte många till salu…
Den du såg Denis var väl en 2016 Heritage (?), så det är liiite samlar värde i dem och släpet var riktigt snyggt. Men för oss vanliga hade det ju varit trevligare om prislappen var under hälften ?[/quote]Stämmer!! Enligt bes.prot. hade den gått 31 380 mil…
https://biluppgifter.se/fordon/SPO451#historik
Men sen är ju frågan om det möjligen skrivits mil istället för km när den besiktigades!???- Det här svaret redigerades för 3 år, 11 månader sedan av .
2020-12-03 kl. 07:30 #75669Hrmm, ja tittar man på övriga besiktningsprotokoll så skulle det ju kunna stämma. Den som är intresserad får helt enkelt syna bilen noga.
Har den gått så lite så är den nog inte helt fel prisad. Hade jag haft råd hade jag gärna haft en Td5 Stationsvagn med låga mil, som varat livet ut med lite vård 🙂
2020-12-07 kl. 08:59 #75866Apropå rubriken!
2011-10-05 sålde jag min Defender 90 på drygt 4.000 mil för 125.000:-.
Påkostad 4″ fjäderhöjning med nya skiftnycklar fram + nya ”böjda” länkarmar bak + längre bromsslangar + nedflyttat Panharstagsfäste + skydd parallellstag + skydd styrstag + skydd främre diffhus + skydd bakre diffhus(släde) + stora ljuddämparen bytt mot passbit ( för att öka markfrigången) + eftermarknadsfälgar + 33/10″ BFG MT-däck + rockrails + ”swing away + militärkofångare + bumperettes bak + ”Dakarkapell” + låsbara lastlådor på bakre hjulhus + 33″ Abarth-ratt + låsbar specialcubbybox + 230 volt-uttag + dubbla brandsläckare + Hi Lift + ”wåfflor” m m.2015-10-06 sålde jag min Defender 90 SVX på dryga 4.000 mil för 180.000:- (bjuden 110.000: – 120.000:- vid inbyte till annan medelstor ”SUV”).
Påkostad 2″ fjäderpuckar + kombinerat skydd för parallellstag, styrstag & diffhus(som inte höll) + egentillverkat (bättre) skydd för parallellstag, styrstag & diffhus fram + egentillverkat (bättre) diffhusskydd av typen ”släde” som även skyddar sist knutkorset + passbit i stället för stora ljuddämparen + ”arméfälgar” + Toyo 33/10″ MT-däck + annan framkofångare + bumperettes bak + egentillverkad hållare av eloxerad aluminium bak för 20 lit Vattendunk m kran & 20 lit Gerrycann för bränsle & Hi Lift & wåfflor & brandsläckare m m.Jag erhöll några mejl från SLRK-medlemmar som ansåg att jag ”förstörde marknaden” med mina (låga) priser.
Men varför köpte de inte själva då(och gjorde en ”god” affär).Samma prisbild har jag erfarit på några ”ickebilar” (Jeep Wrangler TJ -05 & -06).
Båda påkostade analogt med ovan beskrivna ”Deffar”.
Den ena TJ:n dessutom ARB ”luftdiffar” fram och bak samt ARB ”stötisar” fram och bak samt stor winsch fram(á 18.000:- 2005).Måste erkännas att alla ovan relaterade bilar var använda på det sätt som jag tror tillverkaren hade avsett att de skulle brukas, och var följdaktligen inte helt fria från från kontakt med skogens allt för fasta innevånare = välförtjänta skönhetsmärken.
Min åsikt är att priserna på ”Deffar” och ”ickebilar” är mer än ohemula.
Samma gäller ”veteranmoppar”!Vissa annonsörer verkar ha mer pengar än förstånd – eller kan det vara så att priserna endast är önskepriser?
Hur som helst så verkar inte http://www.bilpriser.se gälla längre!2020-12-07 kl. 09:51 #75870Bra skrivet. Det här gäller egentligen på de flesta lite ”udda” fordon och det påminner mig lite om hur det var strax innan -91 kraschen. Remember?
Priserna på lite udda bilar, båtar m.m. var orealistiskt höga……….2 år senare kunde man köpa samma fordon för en fjärdedel av summan……..
Jag kan ha fel, men tycker mig ändå ana en liknande situation idag.mvh. Ray.S. nr. 86.
2020-12-07 kl. 15:57 #75881Jag kan ”bre på” med erfarenheterna av att försöka sälja en RRC V8 manuell 74.
Försökte våren 2011 medelst annons på SLRK:s forum under några månader sälja ovanstående bil för 1.000:-.
Bilen var ”Ej gatlegal” = varken skattad eller besiktad.
Efter sista ”utgångna besiktningen” brukad som ”gårdsbil”.
Varför den inte besiktats kunde föregående ägare inte svara på – det hade bara inte blivit av – den funkade ju på hästgården ändå!
Således fullt fungerande = startade o s v.
Satte in en annons på 4x4sweden för 1.000:-.
Flera napp direkt.
2011-06-29 blev en lycklig person ägare till bilen.
Den var i mycket gott skick.
Silverfärgen på huven hade lossnat delvis, enda yttre defekten.
T o m bakluckan och bakrutan var felfria.
Oklanderlig inredning med träratt och annan snobbutrustning.
Fina obetydligt slitna terrängdäck.
Takräcke och ett antal fungerande extraljuslampor.Jag frågar mig fortfarande?
Varför var ingen på SLRK-forumet intresserad, när flera på 4x4sweden omedelbart hörde av sig när annonsen kom ut.
Bara delarna så som hjulen eller bakluckan och bakrutan värda mer än vad jag begärde i annonsen.
Var 1.000:- för mycket begärt för en fungerande RRC?Upplysningsvis så prutade inte köparen!
- Det här svaret redigerades för 3 år, 11 månader sedan av .
2020-12-08 kl. 17:07 #75938Kontraster………..Finns en defender årsm. -00 på blocket för 249.000:- Och då finns inte ens wiren till winchen med. Däremot ingår något rappel som kallas nytt kapell i köpet. Finns även en RRC från -90 för 30.000:- Ett hyfsat renoveringsobjekt till hyfsat pris, tycker jag, även om din 1000 kronors tar priset i billighetsligan.
mvh. Ray.S. nr. 86.
2020-12-09 kl. 08:01 #75978Jag är inne på ditt spår Ray, i spåren av Corona och högkonjunktur så kommer nog många att bli tvungna att ge upp något och det är dyra leksaker som går först. Så vi ser nog priserna sjunka till hösten eller kanske tidigare
2020-12-09 kl. 16:12 #76005Absolut rimligt!
Jag säljer snart min! 🙂Skämt å sido så vissa samlarobjekt som bilar kan vara kan sticka iväg när man lancerar en ”ny” modell vanligt för exempelvis Porsche som kan dra iväg helt orimligt.
2020-12-09 kl. 17:53 #76008ja nu börjar våra ögonstenar närma sig sitt rätta värde 🙂
skämt åsido…barnsligt förtjust i Brittiska bilar…hittade precis en Morris Cooper S från början av 70 talet, i England annonseras den ut för 568000:-(SEK) !
gav 1500 spänn för en sådan när det begav sig 🙂 appropå prisstegring…2020-12-09 kl. 18:56 #76011Rekordet måste väl ändå vara en handlare på Blocket som begär 438.000:- för en 90 tummare från -98.
Vad säger man……Ja just precis, eller hur!? ha ha. Visst är den fin men…. the sky is the limit verkar det som.mvh. Ray.S. nr. 86.
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.