- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2020-11-21 11:29 av .
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum › TEKNIK › Ninety, OneTen & Defender › Defender (1990-1998) 200tdi, 300tdi, 3.9L V8 › Turbo Defender -98
Etiketter: Turbo kass Defender
Nu har jag hittat felet turbon kass , kan någon hjälpa mig var köper jag smidigast, och om ni har andra tipps för en som ska byta första gången
Billigast blir det om du bara byter ”mittdelen” (axel, lagerhus, turbiner) typ : https://www.ebay.co.uk/itm/163912866120
Hej, jag ser att du har en -98 turbodiesel. Hoppas att det går bra med turboreparationen. Jag har en sådan motor i en ser lll 88 och jag blir inte klok på hur vevhusventilationen är kopplad. Kan du möjligen på något enkelt sätt beskriva för mig hur slangarna skall sitta från kröken på oljetråget via någon liten ”dosa” för att så småningom anslutas till nippeln på oljepåfyllningslocket.
Med vänlig hälsning
#358 Carl Westberg
This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.