Forum › TEKNIK › Ninety, OneTen & Defender › Defender TD4-Puma (2007-2015) › Oljeläckage slutväxel
- Detta ämne har 7 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2019-06-14 08:55 av .
- FörfattareInlägg
- 2019-04-13 kl. 16:43 #44029
Jaha. Min Defender 90 (2009) måste ombesiktigas. Oljeläckage slutväxel står det. Är det någon här som vet vilka delar som behövs och om det är svårt? Det ser inte så värst komplicerat ut från utsidan men man vet aldrig. Någon?
Tack på förhand.
Mvh Robert2019-04-13 kl. 22:25 #44034Är det i bakre eller främre diffklump som läcker? Det är slutväxlarna.
Är det fördelningslådan som läcker? Vart isåfall, finns flera ställen som är vanliga att läcka, men olika lösningar.
2019-04-14 kl. 12:00 #44036Det läcker från den bakre där kardanen går in i ”klumpen”.
- Det här svaret redigerades för 5 år, 8 månader sedan av .
2019-04-16 kl. 07:22 #44053OK, det är packboxen vid pinjongen, lite pyssligt att byta den, du behöver sök på Youtube på ”land rover rear diff seal pinion change” och testa att byt ordet ”change” till ”replace” så kommer du hitta instruktionsvideo för detta.
Som typ denna, fast du inte behöver byta flange, https://binged.it/2IFhRdo
2019-04-16 kl. 13:01 #44059Stort tack Patrik! Ser lätt ut!
- Det här svaret redigerades för 5 år, 8 månader sedan av .
2019-04-16 kl. 16:22 #44078Bra tips !
när jag bytte radialtätningen på vår gamla S2A upptäckte jag att gamla tätningen hade slitit lite väl mycket på godset på flange (inget ovanligt) kan vara bra att tänka på att ”sätta” tätningen några tiondelar ifrån slitstället då, i mitt fall drev jag inte in tätningen helt (gäller förstås när man återvinner gamla flange)…2019-05-17 kl. 21:35 #44646Tumme upp!
2019-06-14 kl. 08:55 #45719Kolla så att avluftningen inte är tät, det kan få det att läcka olja. Inga mängder men värt att kolla
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.