- Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2017-09-07 22:33 av .
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum › TEKNIK › Serie I, II & III › Serie IIA (1961-1970) › Tändningslås SIIa diesel
Håller på att byta motor i min Serie 2a diesel och har stött på ett litet problem. Den nya motorn är lite modärnare och har en elektronisk switch som kräver 12 V för att hålla motorn igång. Mitt tändningslås slår kopplar bort ström från allt annat än glödstift och startmotor under själva startögonblicket vilket gör att bilen inte går att starta. Jag vill ogärna sätta en extra brytare, men jag kan inte lura ut hur jag ska koppla för att det ska fungera.
Någon som har bra ideer?
På min diesel tändnings lås har jag fyra läger
1. Från
2. Ström till nästan alt
3. Ström bara till glödstift
4. Ström till start motor och bränsle avstänga (cutoff) spola.
Läger tre och fyra är fäder belastad retur.
Man stanna i läger tre vid behöv, och vid start släpa nykel till läger två, motor hinna inta stanna förbi läger tre vid retur.
JimP 126
Tack! Då kopplar jag från läge 2 och 4 till bränsle cut Off.
This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.