Kickdown utan gensvar?

Forum TEKNIK Discovery Discovery II (1999-2004) Kickdown utan gensvar?

  • Detta ämne har 5 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2017-05-13 16:05 av .
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #28818
    SLRK Forum
    Administratör

      [Originally posted by Mats A]

      D2 -99 Td5 aut.

      Efter byte till sommardäck 265/75, så blir bilen långsam. De stora däcken växlar ned effekten, fra i motlut i 80-90kmh.

      När jag igår skulle prova att ändå köra om en lasbil och trampade pedalen i bott blev enda effekten att motorn varvar upp lite, slår av, varvar upp, slår av osv. Jag provade samma idag men släppte strax av då motorn liksom "pumpar" med varvtalet, flera gånger per sekund.

      Vad är det här för något? Några ideer?

      #28819
      SLRK Forum
      Administratör

        [Originally posted by Anders D]

        En femma på att det är denna wastegate ventilen som kärvar
        Den ser ut så här:
        Bild

        #28820
        SLRK Forum
        Administratör

          [Originally posted by Mats A]

          OK. Jag ska ta ett tag med Nanocomen. Byter man den där vastagatan eller smörjer man upp den?

          #28821
          SLRK Forum
          Administratör

            [Originally posted by Anders D]

            Man byter den och alla vacumslangar som går till och från den. Du skulle faktiskt ta och kolla om alla slangar är hela och sitter i den först.
            Modulatorn kostar ca 440kr

            #28822
            SLRK Forum
            Administratör

              [Originally posted by MrEld]

              Dra ut sladden till luftmassemätaren. Provkör igen.
              Rycker den inte längre så är de den:-).
              Så var det på våran bil. Lycka till.
              Jag sätter en tia på de.

              #28823
              SLRK Forum
              Administratör

                [Originally posted by Mats A]

                Problemet löst. Slangen som går från wastegateventilen ned till utloppsröret från turbon till IC:n var spräckt. En bit spolarslang fick ta dess plats och nu har vi full (nåja) fart igen…

                Tack för råd!

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.