Bränslerör

  • Detta ämne har 3 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2017-03-07 21:12 av .
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #10355
    SLRK Forum
    Administratör

      [Originally posted by mcan]

      Bytte precis bränslepump, och båda rören till den. Primärröret var dock rostigt även på andra sidan kopplingen, men jag hoppades att det skulle funka. Besiktigade idag, och det funkade inte :(
      Jag har inte lust att dels få tag på, och dels byta hela röret fram till motorn då jag antar att det är både dyrt och i det närmaste omöjligt utan att skruva ner bilen.

      Hur som helst. Jag vill alltså kapa röret någonstans och koppla ihop skräpet igen. Någon som gjort detta tidigare och vet hur man skall gå till väga? Typ vart kan man köpa kopplingar och verktyg? Vilken dimension är det på röret? Är det vanligt stål?

      Har ni några som helst erfarenheter eller tips får ni gärna höra av er!

      #10356
      SLRK Forum
      Administratör

        [Originally posted by Bigrr]

        Hej

        Jag hade samma problem, vet inte om min lösning är "laglig". rören från tanken var helt slut så jag kappa röret någon dm från locket på tanken. sen gick det inte att få bort bränslefiltret så jag kappa röret och tog bort filtret. Sen köpte jag bränsleslang som är "godkänd" i samma dimension som bränsle rören har ytterdiameter, trädde på slangen ca 5 cm, dubbla slangklämmor, köpte ett universal filter som jag montera på mitten av slangen. Det funkar jätte bra och besiktningen sa inget om det, det kanske bara är jag som har tur.

        #10357
        SLRK Forum
        Administratör

          [Originally posted by håkan13]

          Bigrr skrev:Hej

          Jag hade samma problem, vet inte om min lösning är "laglig". rören från tanken var helt slut så jag kappa röret någon dm från locket på tanken. sen gick det inte att få bort bränslefiltret så jag kappa röret och tog bort filtret. Sen köpte jag bränsleslang som är "godkänd" i samma dimension som bränsle rören har ytterdiameter, trädde på slangen ca 5 cm, dubbla slangklämmor, köpte ett universal filter som jag montera på mitten av slangen. Det funkar jätte bra och besiktningen sa inget om det, det kanske bara är jag som har tur.

          så har jag också gjort… om än på en ickebil… (Ford Scorpio) funkade hur bra som helst!! :D
          Håkan.

          #10358
          SLRK Forum
          Administratör

            [Originally posted by mcan]

            Bränsleslang och slangklämmor fick det bli. Godkännt och klart på besiktningen.

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.