RRC -92 v8 fläktproblem

Forum TEKNIK Range Rover Range Rover Classic (1970-1995) RRC -92 v8 fläktproblem

  • Detta ämne har 7 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2014-03-23 11:56 av .
Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #10278
    SLRK Forum
    Administratör

      [Originally posted by beelzebub]

      Hej alla landrover själar.. är det nån mer än jag som har problem med ventilationen ? Det kommer bara värme ur ventilationen när jag kör över 70 typ.. dvs motorn är kanske kass eller nåt….kom gärna med idéer. mvh :)

      #10279
      SLRK Forum
      Administratör

        [Originally posted by Jan U]

        Ja, det låter ju som att kupèfläkten inte fungerar på den beskrivningen.
        Då får man ju lite fartvind in vid högre hastighet men inte mer.

        #10280
        SLRK Forum
        Administratör

          [Originally posted by Krister Bergknut]

          Det är inte kul när fläkten inte fungerar – så har jag det i min RRC 1992…
          Dessutom är beskrivningen om hur knöligt det är att byta, som de som gjort jobbet kan ge, inte särskilt uppmuntrande!

          Krister :smt041 :smt041 :smt041

          #10281
          SLRK Forum
          Administratör

            [Originally posted by beelzebub]

            nä den beskrivningen kan knäcka den bäste:-)

            #10282
            SLRK Forum
            Administratör

              [Originally posted by kimmortensen]

              hej angående att plocka ut fläkten
              släng bort instrutionboken den måste
              vara skriven till värkstan =måmga timmar
              till kund du behöver inte att ta bort ratten
              ellar instrumentbrädan tar bort h-sits och
              tänk jag gjorde jobbet på ut 1 t rep 1 t
              i ca 2 t och då körte jag inte hårt på men
              det bror jo på hur skruvkunnig man är

              ha det

              #10283
              SLRK Forum
              Administratör

                [Originally posted by Krister Bergknut]

                Kim,

                Du är nog en av de fiffigaste, klurigaste och mest respektlösa skruvare jag har haft kontakt med.
                För att testa om det du verkligen säger gäller för en -92 skall jag fram mot sommaren testa på min reserdels-RRC, visserligen 1991 men sannolikt samma som -92.
                Kanske provar beelzebub din modell tidigare, så får vi se om det fungerar.

                Jag tar gärna mot några lite mer detaljerade tips i ärendet…

                .. och så var det det där med adapterplatta till VM-diesel…

                Krister :smt041 :smt041 :smt041

                kimmortensen skrev:hej angående att plocka ut fläkten
                släng bort instruktionsboken den måste
                vara skriven till värkstan = många timmar
                till kund du behöver inte att ta bort ratten
                eller instrumentbrädan tar bort h-sits och
                tänk jag gjorde jobbet på ut 1 t rep 1 t
                i ca 2 t och då körde jag inte hårt på men
                det bror jo på hur skruvkunnig man är

                ha det

                #10284
                SLRK Forum
                Administratör

                  [Originally posted by beelzebub]

                  ja det måste testas :roll:

                  #10285
                  SLRK Forum
                  Administratör

                    [Originally posted by gunnar-medial]

                    Om man slår på tändningen och drar i fläktreglaget skall man höra om fläkten rör sig.
                    Om den är död i alla lägena kan det vara någon säkring.
                    Om det bara är de mest använda lägena som är livlösa så är det fläktmotståndet,
                    (en komponent där de olika resistorerna/motstånden sitter som reglerar hastigheten för olika lägen)
                    och då får man skaffa en ny sådan eller byta ut de felande motstånden i den mot nya.
                    Sedan om man vill få värme gäller det att ha kombinationen av av de olika reglagen ställda i rätt lägen för att
                    varmluften skall börja blåsa ut. I fallet ovan verkar det handla om att fläkten står stilla ?

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.