Forum › TEKNIK › Range Rover › Range Rover Classic (1970-1995) › RRC -92 v8 fläktproblem
- Detta ämne har 7 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2014-03-23 11:56 av .
- FörfattareInlägg
- 2013-12-03 kl. 18:57 #10278
[Originally posted by beelzebub]
Hej alla landrover själar.. är det nån mer än jag som har problem med ventilationen ? Det kommer bara värme ur ventilationen när jag kör över 70 typ.. dvs motorn är kanske kass eller nåt….kom gärna med idéer. mvh
2014-01-11 kl. 21:38 #10279[Originally posted by Jan U]
Ja, det låter ju som att kupèfläkten inte fungerar på den beskrivningen.
Då får man ju lite fartvind in vid högre hastighet men inte mer.2014-01-12 kl. 11:41 #10280[Originally posted by Krister Bergknut]
Det är inte kul när fläkten inte fungerar – så har jag det i min RRC 1992…
Dessutom är beskrivningen om hur knöligt det är att byta, som de som gjort jobbet kan ge, inte särskilt uppmuntrande!Krister
2014-01-12 kl. 16:30 #10281[Originally posted by beelzebub]
nä den beskrivningen kan knäcka den bäste:-)
2014-02-06 kl. 12:46 #10282[Originally posted by kimmortensen]
hej angående att plocka ut fläkten
släng bort instrutionboken den måste
vara skriven till värkstan =måmga timmar
till kund du behöver inte att ta bort ratten
ellar instrumentbrädan tar bort h-sits och
tänk jag gjorde jobbet på ut 1 t rep 1 t
i ca 2 t och då körte jag inte hårt på men
det bror jo på hur skruvkunnig man ärha det
2014-02-09 kl. 14:49 #10283[Originally posted by Krister Bergknut]
Kim,
Du är nog en av de fiffigaste, klurigaste och mest respektlösa skruvare jag har haft kontakt med.
För att testa om det du verkligen säger gäller för en -92 skall jag fram mot sommaren testa på min reserdels-RRC, visserligen 1991 men sannolikt samma som -92.
Kanske provar beelzebub din modell tidigare, så får vi se om det fungerar.Jag tar gärna mot några lite mer detaljerade tips i ärendet…
.. och så var det det där med adapterplatta till VM-diesel…
Krister
kimmortensen skrev:hej angående att plocka ut fläkten
släng bort instruktionsboken den måste
vara skriven till värkstan = många timmar
till kund du behöver inte att ta bort ratten
eller instrumentbrädan tar bort h-sits och
tänk jag gjorde jobbet på ut 1 t rep 1 t
i ca 2 t och då körde jag inte hårt på men
det bror jo på hur skruvkunnig man ärha det
2014-02-27 kl. 19:50 #10284[Originally posted by beelzebub]
ja det måste testas
2014-03-23 kl. 11:56 #10285[Originally posted by gunnar-medial]
Om man slår på tändningen och drar i fläktreglaget skall man höra om fläkten rör sig.
Om den är död i alla lägena kan det vara någon säkring.
Om det bara är de mest använda lägena som är livlösa så är det fläktmotståndet,
(en komponent där de olika resistorerna/motstånden sitter som reglerar hastigheten för olika lägen)
och då får man skaffa en ny sådan eller byta ut de felande motstånden i den mot nya.
Sedan om man vill få värme gäller det att ha kombinationen av av de olika reglagen ställda i rätt lägen för att
varmluften skall börja blåsa ut. I fallet ovan verkar det handla om att fläkten står stilla ? - FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.