Forum › TEKNIK › Range Rover › Range Rover Classic (1970-1995) › Besiktningen ok – börja köra Rover ?
- Detta ämne har 4 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2014-08-21 21:18 av .
- FörfattareInlägg
- 2014-05-16 kl. 20:22 #10261
[Originally posted by V8 afficionado]
Sep 2012 köpte jag min RRC -89 av en forumsmedlem. Den hade sönderrostad bakre tvärbalk, dåligt golv,nedre och övre lucka samt dåliga bromsrör. Ett par 2:år att åtgärda vill säga. Efter en hel del garagetimmar så lyckades jag få bilen i kördugligt skick och efter besiktning idag är den nu klar för att börja användas. Yes box
Har redan provat lite offroadkörning i ett grustag och måste säga att framkomligheten imponerar. Det sitter en TrueTrac fram och den verkar driva på bägge hjulen om man håller lugn och jämn gas. Antar att det tar ett tag att lära sig att utnyttja bilens förmåga?
Är det nån som bytt fläktmotor i en RRC? Min är helt ur bruk, detaljer om hur den fungerade innan isäplockning det får tidigare ägare stå för .
Sätta i helicoil i toppen för grenrör, är det någon som gjort det med toppen på plats eller måste man ta bort den?
Nej, hoppas det finns nån träff snart att åka på.
2014-05-17 kl. 10:35 #10262[Originally posted by #5038 DanielB]
Härligt! Få upp några bilder och hoppas vi ses på någon träff framöver, RRC
2014-05-19 kl. 21:09 #10263[Originally posted by V8 afficionado]
Tackar för det. Hoppas på att kunna åka med på någon träff framöver, är ju sugen på lite skogskörning och träffa likasinnade
Här kommer några bilder som den ser ut idag:
/Daniel
2014-05-20 kl. 09:09 #10264[Originally posted by Pär Jacobsson]
Fin bil!! Är det skogskörning du är ute efter är det inte SLRK forumet du ska hänga på, utan http://www.4x4sweden.se där finns de flesta träffar med, och du kan också se vilka Offroadklubbar som anordnar träffar. Det brukar oftast vara med några Land Rover på de flesta träffar. /Pär
2014-08-21 kl. 21:18 #10265[Originally posted by V8 afficionado]
Det måste vara något speciellt med Rovers för jag har nog kört en 500 mil sen jag besiktade bilen. Dom är ju mycket trevliga att glida omkring i och efter körning på både Botkyrka och Nyköping så börjar jag ana kapaciteten i dessa bilar. Nu har bilen uppgraderats med nya ok och belägg på bakbromsarna. Nu är också höjfjädrarna fram monterade samt dislocation cones bak sitter på plats. Det som nu har uppstått är att bromsslangarna är för korta. Frågan är nu, skall jag köpa 2 eller 4 tum längre slangar? Planen är ju att framöver sätta dit ett body lift kit på två tum.
God kväll
Danne - FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.