Sorgligt

#29272
SLRK Forum
Administratör

    [Originally posted by Mezzner]

    Självklart är det väl de olösta problemen som känns värst. Men, jag skulle faktiskt varit förvånad om någon tillverkare hade tagit ansvar för pump eller momentomvandlare vid det nuvarande miltalet/åldern. Så, den möjlighet som fanns hade väl varit om de däremot hade hållit med om att det antal EGR-ventiler som gåt åt, hade varit nåt de ville kompensera för – och gjort det genom att rabattera andra reparationer. Om du läst att de gjort sånt i andra länder får man väl säga att det hedrar dem.
    När det gäller bromsarna vet ju inte jag vad som sagts vid resp reparation. Men möjligen kunde verkstaden själva tagit nåt initiativ, om det sett att de bytt skivor när oken i själva verket också borde ha bytts. Eller, renoverats med nya glidpinnar eller nåt sånt. Det skulle ju kunna ha varit en grej som verkstan kunde ha gjort bättre, men det beror ju också alltid på vad de fått för anvisningar eller respons från kunden.
    Du har ju nu möjlighet att välja en verkstad du känner att du har större förtroende för. Den delen har jag själv löst genom att inte lämna ifrån mig mina bilar. Då känner jag att jag alltid kan klaga fritt på verkmästaren. Det händer att jag får svar jag inte är nöjd med ändå… :cry: :roll: